به گزارش خبرآنلاین لرستان ،مدیرعامل برق لرستان اظهار داشت: با توجه به سیاست های راهبردی در خصوص پیاده نمودن شاخص های اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه علی الخصوص حوزه کاری مجموعه وزارت نیرو چهار هدف و سرفصل عمده برای شرکت های توزیع تعریف شده بود که هدف اول پروژه برق رسانی به روستاها بود و مقرر گردیده بود که شرکت توزیع برق لرستان 36 روستا را در سال 95 برقدار نماید.

 خودنیا با بیان این مطلب که با دعوت از مهندس مصلحتی و بازدیدهای میدانی از روستاها و با در نظر گرفتن شرایط توپوگرافی استان لرستان هدف تأمین برق تعداد روستاها تغییر کرد و از 36 روستا به 81 روستا افزایش یافت.

وی ابراز داشت: تلفیق خدمت رسانی خالصانه و رعایت موازین اقتصاد مقاومتی هدف را برای ما در مسیر خاصی قرار داده و براساس برنامه های راهبردی الزامأ بایستی با تهیه تجهیزات و اجناس مورد نیاز نهایت سعی خود را در این راستا انجام دهیم.

مدیرعامل برق لرستان گفت: تمامی روستاهای هدف در دورترین و مشکل ترین مسیرها قرار داشتند بطوریکه از اول انقلاب تا کنون هیچگونه شرایطی برای تأمین برق آنها وجود نداشت علی الخصوص راه قابل دسترسی که خود به تنهایی همه مشکلات را تحت پوشش قرار میداد.

مهندس خودنیا با توجه به اهمیت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ابراز داشتند: با تأمین برق 81 روستا مدنظر علاوه بر این هدف شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا بودیم و بسیاری از اهالی روستاها به کار و فعالیت خود در روستاها ادامه دادند و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری شد.

ایشان همچنین گفتند: در سال 96 نیز 29 روستا برای برق رسانی مشخص شده است و تا کنون تعدادی از آنها انجام شده است و بسیار خرسندیم که در ارزیابی های انجام شده از لحاظ عملکرد و کمیت رتبه سوم کشور و از لحاظ تسریع در اجرا و کیفیت رتبه اول کشور را دارا هستیم.

مدیرعامل برق لرستان بیان داشت: گام دوم اقتصاد مقاومتی نصب کنتورهای فهام (قرائت از راه دور) بود که در این زمینه طی 3 ماه با نصب 8000 کنتور مصارف دیماندی در سطح کشور مقام اول را دریافت نمودیم.

مهندس خودنیا هدف سوم تعیین شده اقتصاد مقاومتی را کاهش تلفات عنوان کرد و گفت: شاخص توانیر برای برق لرستان 11 درصد بوده که با تلاش همکاران به پایین تراز این هدف رسیدیم.

وی گام چهارم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را احداث نیروگاههای تولید پراکنده دانست و گفت: در سال گذشته 3 نیروگاه در شهرستان های بروجرد و الیگودرز به بهره برداری و امسال نیز تا 22 بهمن 4 نیروگاه دیگر وارد مدار شبکه های سراسری می شوند.

مهندس خودنیا در ادامه در بحث مسائل فرهنگی گفت: یکی از اهداف دولت محترم تدبیر و امید تأمین برق امام زادگان برای زیارت و سیاحت مردم است که طی سال گذشته 6 امام زاده در سطح استان برقدار شدند.

درادامه آقای سلیمانی معاونت منابع انسانی ومدیر امور ایثارگران اهم فعالیت هاواقدامات انجام شده جهت امورایثارگران رابر شمردوگفت درسال گذشته یک میلیارد و 450 میلیون تومان درراستای رسیدگی به مشکلات ایثارگران هزینه گردیده است که قبلأ تمامی آمار و اطلاعات اطلاع رسانی شده و برای مبادی مربوطه ارسال گردیده است.

سپس آقای وهابی مدیر امور ایثارگران و مدیر کل بازرسی و ارزشیابی عملکرد صنعت برق مطالبی را در خصوص جایگاه اداره کل بازرسی و ارزشیابی عملکرد توانیر تشریح و ورود این واحد را به واحد های دیگر و ارزیابی آنها را کاملأ طبیعی دانست و گفت: هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 740922
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.