به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا حنان روز شنبه در همایش زبان و ادبیات لکی در تالار آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دلفان با اشاره به وجود چهار نظریه در خصوص استقلال یا عدم استقلال زبان لکی ، اظهار کرد : یکی از این نظریه ها می گوید که لکی گویشی از زبان کردی است و نظریه دوم آن را زیر مجموعه زبان لری می داند.
وی با اشاره به نظریه های سوم و چهارم و ضمن اشاره به وجود تشکیک در این دو نظریه و رد آنها، عنوان کرد: این دو نظریه لکی را به دلیل داشتن دایره واژگانی کثیر و فراوان و قواعد محکم دستوری ، زبانی مستقل و دارای شناسنامه ی جدا از سایر زبان ها و گویش های محلی می دانند.
حجت الاسلام حنان با اشاره به وجود دو اندیشه خادم و خائن به بشریت، خاطرنشان کرد: بهترین اندیشه، اندیشه ای است که بیان کننده آموزه های الهی و خادم به بشر باشد و آنچه می تواند در ارزش گذاری به موضوعات مهم باشد تفکر است ، بدان معنی که موضوعی که برخواسته از تفکر و اندیشه باشد ماندگار و در غیر این صورت بی ارزش و بدون دوام خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه زبان محدود به کلام نیست و هر نشانه ای که در فرایند ارتباط به شناخت می انجامد در حوزه زبان محسوب می شود، افزود: برخی از فلاسفه زبان بر این باورند که حیات انسان به زبان بستگی دارد و همین دستاورد به شناخت از اندیشه های بشری کمک شایانی می کند.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.