به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام مرتضی خاکباز با اشاره به وجود دو نوع موقوفه انتفاعی و منفعتی بیان داشت: وجود موقوفات در ارتقای وضعیت جامعه در عرصه های مختلف نقش آفرین است.


وی بیان کرد: در سایه حمایت خیران و واقفان می توان کارهای پسندیده ای در جهت تقویت فرهنگ و اخلاق جامعه و با رفع نیازهای لازم برای انجام فعالیت های فرهنگی کارهای مؤثری انجام داد.


مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به اینکه فعالیتهای قرآنی، حوزه های علمیه و فعالیتهای فرهنگی نیازمند حمایت واقفان است، عنوان داشت: امید است با کمک مبلغان بتوان مشکلات این عرصه ها را برطرف ساخت.


وی با اشاره به اینکه در شهر خرم آباد در مجموع 750 موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد، ادامه داد: منظور از موقوفه انتفاعی موقوفاتی همچون مساجد و حسینه ها هستند.


حجت الاسلام خاکباز با تأکید بر ضرورت نیاز به افزایش موقوفات منفعتی و هدایت نیت واقفان به سمت این موقوفه ها اظهار داشت: این موقوفه ها درآمدزا بوده و با استفاده از درآمد موقوفات می توان در جهت برطرف شدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی اقدام کرد.


وی با بیان اینکه 800 نوع نیت در موقوفات منفعتی با محوریت نیت درمان، کمک به بیماران بی ‌بضاعت، کمک به دانشجوی بی بضاعت و نیت روضه امام حسین(ع) وجود دارد، عنوان کرد: مبلغان به هدایت نیت واقفان به سمت دیگر نیازهای جامعه باید توجه داشته باشند.


مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه بیان داشت: در استان 400 موقوفه منفعتی وجود دارد و درآمد این موقافات در جهت برطرف سازی مشکلات جامعه نقش آفرین است.


وی «ترویج فرهنگ وقف، قرآن و اهل بیت» را شعار اوقاف و امور خیریه استان لرستان عنوان کرد و اظهار داشت: مبلغان به صورت دائم در امامزادگان مشغول فعالیت بوده و ترویج فرهنگ وقف در اولویت برنامه های تبلیغی آنان قرار دارد.

حجت الاسلام خاکباز بیان داشت: در راستای ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف منفعتی در همه امامزادگان یک غرفه با حضور مبلغان اعزامی برپا است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 731413
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.