به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار لرستان در این آیین گفت: طرح های احداث تصفیه خانه های فاضلاب که در پنج شهر استان با اعتباری افزون بر یکهزار و 700 میلیارد ریال آغاز شده اند، صرفا عمرانی نیستند بلکه اجتماعی و زیست محیطی نیز هستند.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه احیای طرح های راکد و تعطیل شده ای از قبیل تصفیه خانه فاضلاب الشتر و پرورش ماهی کهمان نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: باید تلاش کنیم نهایت استفاده را از نعمت خدادادی و ظرفیت بزرگ آبی که در شهرستان سلسله وجود دارد، ببریم.
وی سراب کهمان را یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری شهرستان سلسله عنوان کرد و افزود: مدیریت صنعت گردشگری در شهرستان سلسله باید منجر به رشد و توسعه اقتصادی شهرستان شود و مردم آن را در سفره خود احساس کنند.
وی روند احداث تونل اسپژ در شهرستان سلسله را کند توصیف و اظهار کرد: این طرح یکی از مطالبات مردم شهرستان سلسله است و باعث رشد و توسعه اقتصادی این شهرستان می شود لذا باید تلاش کنیم روند احداث آن را سرعت ببخشیم.
بازوند با بیان اینکه فعالیت های زیرساختی پیش درآمد سرعت در اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: اساس کار ما در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در استان لرستان از ابتدا فعالیت های زیرساختی بوده است چرا که این فعالیت ها پیش درآمد افزایش سرعت در اقتصاد مقاومتی هستند.
وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوسازان بزرگ مدیریت شناخته می شوند چرا که الگوی مدیریتی این 2 شهید بزرگ پس از سال ها همچنان برای ما مسئولان یک درس است که امروز به نام مدریت جهادی تعریف شده است.
به گزارش ایرنا اعتبار لازم برای احداث تصفیه خانه فاضلاب الشتر مبلغ 250 میلیارد ریال است که از محل اسناد خزانه تامین می شود.
ظرفیت این تصفیه خانه هفت هزار و 400 متر مکعب در روز است که 50 هزار نفر را در فاز نخست زیرپوشش قرار می دهد و به طور متوسط برای 70 نفر اشتغالزایی دارد.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.