به گزارش خبرآنلاین لرستان، سی و ششمین نشست ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.
در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاونین درمان، آموزش و مشاور رئیس دانشگاه در امور بهداشتی ، مدیران کل بیمه تأمین اجتماعی،سلامت و نیروهای مسلح، مدیر دفتر فنی و مهندسی دانشگاه، رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات، روسای برخی بیمارستانها و جمعی از کارشناسان عضو ستاد حضور داشتند.
در ابتدای نشست امین مصطفایی مدیر دفتر فنی و مهندسی دانشگاه گزارشی را از روند اجرایی هتلینگ و ساخت و ساز مراکز بهداشتی درمانی در راستای برنامه تحول سلامت ارائه داد. این گزارش تعمیر و بهسازی مراکز اورژانسی و درمانی و همچنین ساخت مراکز درمانی جدید را در بر داشت. مصطفایی واگذاری مجری طرح های عمرانی بهداشتی درمانی از سازمان راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی را عاملی مهم در پیشبرد سریع ساخت و ساز این مراکز دانست.
مشاور رئیس دانشگاه در امور بهداشتی در این نشست گفت: واقعیت این است که عمر ساخت بیمارستانهای استان بالا بود و نیاز مبرم به بازسازی داشتند. دکتر طهماسب نظری عنوان کرد: بسیاری از اقداماتی که در این راستا صورت گرفت مبنای مالی نداشت و انصافا با پیگیری های مستقیم رئیس دانشگاه از محل های مختلف اعتبارات لازم برای این مهم جذب شد که انصافا جای تقدیر و تشکر دارد. وی ادامه داد: در این راه ممجموعه های معاونت درمان، دفتر فنی نیز تلاش های بی دریغی داشتند.
رئیس اداره بازری و رسیدگی به شکایات دانشگاه نیز در این نشست اظهار داشت: ما در گذشته علاوه برمشکلات زیرساختی در خصوص خدمت رسانی در بخش های مختلف درمانی با نواقصی و کمبودهایی مواجه بودیم. دکتر سالاروند ادامه داد: این پیگیری های دکتر ساکی بود که نه تنها در راستای برنامه تحول سلامت بلکه به طور جدی و با پیگیری های زیاد عمده ی این مشکلات را مرتفع نمود. وی ابراز داشت: رضایت بازرسان وزارت بهداشت در مقاطع مختلف از مراکز ارائه خدمات بهداشتی درمانی تأییدی بر این ادعاست. دکتر سالاروند گفت: دیدگاه توسعه گرایانه رئیس دانشگاه به واقع جای تقدیر دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سی و ششمین نشست ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت عنوان کرد: هتلینگ آیینه نمای بیمارستانهاست و کیفیت آن می توان به لحاظ روانی تأثیرات مثبتی را بر روی بیماران داشته باشد. دکتر ساکی ابراز داشت: اگر ما می خواهیم وضعیت بهداشت و درمان استان در مسیر توسعه قرار گیرد باید جهادی تلاش کرد. وی ادامه داد: ما هنوز در خیلی از بخش ها نقص داشتیم، البته نیروی انسانی و متخصص دارشتیم اما امکاناتمان کم بود که خوشبختانه در این چند سال تحولات عظیمی صورت گرفت. دکتر ساکی گفت: ما در قبال سلامت و درمان مردم مسئولیم و نباید صرف نبود بودجه از سوی وزارت کوتاهی کنیم. رئیس دانشگاه ادامه داد: ورود بخش خیرین، اخد تسهیلات و همکاری با سازمان های بانکی و صرفه جویی در هزینه ها می تواند زمینه ی کسری بودجه ها را تا حدود قابل توجهی جبران کند کمااین که در این مدت به خوبی صورت گرفت. دکتر ساکی عنوان کرد: مصداق آن ساخت و سازهای متعددی است که تا کنون در حوزه بهداشت و درمان اتمام یافته و یا در دست اتمام هستند. وی نقش دفتر فنی و مهندسی دانشگاه و همدلی همکاران را در تحقق دستاوردهای حاصله فوق العاده موثر و حیاتی قلمداد کرد و گفت: تلاش این عزیزان جای تقدیر دارد. دکتر ساکی ابراز داشت: نهایت تلاش ما ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی مطابق آخرین متدهای استاندارد کشوری بوده است که امیدوارم تا اینجا مورد توجه مردم عزیز استان و سایر مراجعه کنندگان قرار گرفته باشد. وی تأکید کرد: با تمام این احوال هنوز نواقص و کاستی هایی زیادی وجود دارد و حق مردم است که تمامی این نواقص مرتفع شوند. وی در پایان گفت: ما نهایت تلاشمان را خواهیم داشت که مردم از نهایت امکانات و استاندارهای بهداشت و درمان برخوردار شوند.
مدیر کل بیمه نیروهای مسلح استان گفت: دستاوردهایی که تا کنون حاصل شده است ریشه در تفکر بسیجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و پرسنل فعال این مجموعه دارد. دکتر جمشیدی ابراز داشت: لرستان استانی محروم است و تنها دیدگاه بسیجی و جهادی در امور به ویژه بهداشت و درمان می تواند زمینه رفع این محرومیت را فراهم نماید. وی ادامه داد: به عنوان نماینده نیروهای مسلح از تلاش های دکتر ساکی به عنوان یک رئیس جهادی تشکر می کنم و امیدوارم این روند خدمت رسانی ادامه داشته باشد.
دکتر آزادی مدیر کل بیمه سلامت استان نیز در این نشست ضمن تشکر از اقدامات زیرساختی صورت گرفته در لرستان تشکر و قدردانی کرد. وی عنوان کرد: در گذشته بسیاری از بیمه شدگان ما برای یکسری از امور ناچار بودند که به سایر شهرستانها و یا بیمارستان های خصوصی مراجعه کنند که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی خیلی از این نیازها در بیمارستانهای دولتی داخل استان برطرف شده است. مدیر کل بیمه سلامت استان همچنین ابراز امیدواری کرد با پیگیری های لازم و تخصیص اعتبارات مورد نیاز از سوی وزارت بدهی های سازمان تحت مدیریتش به دانشگاه علوم زشکی تا حد زیادی پرداخت شود.
در ادامه نشست سایر اقدامات صورت گرفته عنوان و در خصوص موارد در دست اقدام و جدید بحث و تبادل نظر شد و مواردی برای پیگیری بیشتر مصوب شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717550
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.