به گزارش خبرآنلاین لرستان،حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف لرستان، با اشاره به طرح آزاد سازی حریم امام زاده زیدبن علی(ع) خرم آباد، بیان داشت: صاحبان مغازه های اطراف امام زاده همچنان مقاومت کرده و حاضر به تخلیه مغازه ها نمی باشند.

وی افزود: به دلیل عدم موافقت صاحبان مغازه‌ها و کسبه طرح ساماندهی این امامزاده با مشکل مواجه شده و محاکم قضایی ورود خوبی به این قضیه داشته ‌اند.

مدیر کل اوقاف لرستان با بیان اینکه نرخ مغازه‌ های اطراف حرم امام زاده زیدبن علی(ع) خرم آباد از سوی کارشناسان محاکم قضایی مشخص شده است، گفت: با این وجود مالکان در مقابل امر آزادسازی اطراف امامزاده مقاومت می‌کنند.

وی از صدور حکم قضایی برای کاسبان حریم امامزاده زیدبن علی(ع) خرم آباد خبر داد و افزود: تاکنون از 12 مغازه‌ ای که در فاز اول ساماندهی حریم امامزاده زید بن علی(ع) به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، برای هفت مغازه حکم قضایی صادر شده است.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه یادآور شد: در این راستا سازمان اوقاف معادل این رقم که از سوی کارشناسان قضایی مشخص شده است، به صاحبان مغازه پرداخت می کند.

وی آزاد سازی حریم امام زاده زیدبن علی(ع) خرم آباد را از مطالبات مهم مردم این شهر دانست و عنوان کرد: در جهت تحقق این مهم سازمان اوقاف با کمک مراجع قضایی پیگیر این پروژه است.

مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی امامزاده زیدبن علی(ع) در مرکز شهر خرم آباد و همجواری این بنای مذهبی با قلعه فلک الافلاک اظهار داشت: آزاد سازی حریم حرم این امام زاده می تواند در تبدیل به منطقه گردشگری مذهبی نقش بی نظیری داشته باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717092
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.