به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون 80 درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده و 20 درصد دیگر نیازمند تدوین آئین نامه است که این بخش از قانون نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
وی اظهار کرد:مجلس شورای اسلامی، اجرای برخی از مواد این قانون را منوط به تنظیم آیین نامه اجرایی به وسیله دولت دانسته ، موضوعی که برخی ناهماهنگی ها را در اجرای این قانون به وجود آورده و مشکلات فراوانی را پیش روی ایثارگران ایجاد کرده است.
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با 76 ماده به مرحله اجرا درآمده که تاکنون با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است.
این قانون از دی 1391 به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که مدت اجرای آزمایشی آن در اواخر 1395 پایان یافت و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دایمی شدن آن انجام داد که در مجلس این موضوع به تصویب رسید و ابلاغ شد.
همزمان با شروع روند اجرای قانون برنامه ششم توسعه، اصلاحات جدید قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز در حال انجام است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته برای بهره برداری از پیشرفته ترین و بزرگترین واحد تولیدی مرغ گوشتی ماهان در کشور به لرستان سفر کرد و امروز نیز موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار لرستان با حضور وی به بهره برداری رسید.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
7274/3210/6060
خبرنگاران:محمد یاراحمدی و مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.