به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مخبر دزفولی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران لرستان افزود: احداث یکهزار و 100 مدرسه که 800 مدرسه از آنها تحویل شده از جمله طرح های اجرا شده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) می باشند.
وی بیان کرد: 830 مرکز فرهنگی نیز احداث شده که از این تعداد 600 مورد در مناطق بدون مسجد انجام شده است.
به گفته مخبر دزفولی 21 هزار و 500 مسکن محرومان در روستاها با مشارکت بنیاد برکت ساخته شده و یکهزار و 279 طرح در حوزه های مختلف انجام شده است.
وی اظهار کرد: مشکلات چهار هزار روستا در حال برطرف شدن است که از این مجموع مشکلات 2 هزار روستا به طور کامل رفع و بقیه بین 40 تا 70 درصد در حال اجرا هستند.
وی افزود: 255 هزار فقره خدمات بیمه برای محرومان ارائه شده و یکهزار زوج نابارور در قالب 182 خانوار تحت درمان قرار گرفتند و در این راستا 65 کوک متولد شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: 11 باب بیمارستان در مناطق محروم با یکهزار و 200 تخت در حال احداث است که 6 باب از این بیمارستانها تحویل شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 400 میلیارد ریال برای تولید داروهای ضد سرطانی کمتر هزینه شده است، افزود: 88 مرکز جامع سرطان و 42 مرکز جامع سلامت در کشور در حال ساخت است.
مخبر دزفولی با اشاره به ساماندهی 90 گروه جهادی برای کارهای زیربنایی در مناطق محروم گفت: پارسال به 50 هزار نفر مبلغ سه هزار و 100 میلیارد ریال وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

** هفت هزار فرصت شغلی در لرستان ایحاد می شود
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در خصوص نشست امروز خود با استاندار لرستان اظهار کرد: تصمیمات خوبی برای محرومیت زدایی از لرستان گرفته شد.
وی با بیان اینکه در گذشته یکهزار و 240 میلیارد ریال در بخش های مختلف در لرستان هزینه شده است، افزود: در تصمیات امروز هفت هزار میلیارد ریال در 18 سرفصل با اشتغالزایی هفت هزار نفر در لرستان در حوزه ها مختلف تفاهم نامه امضا شد.
وی اظهار کرد: 110 خانه عالم و مسجد و یک مرکز نابارری برای زوج های نابارور که امکان هزینه درمان ندارند احداث می شود.
مخبر دزفولی افزود:200 میلیارد ریال برای حل مسائل دانش بنیان و 100 فقره تسهیلات قرض الحسنه برای 11 شهرستان استان لرستان در مجموع یک هزار و100 فقره وام 50 میلیون ریالی در زمینه های مختلف پرداخت می شود.
به گفته وی مشکلات برخی تعاونی ها با بنیاد برکت با طرح های آفتاب و آسمان حل می شود و یکی از هنرستان های لرستان برای کسب مهارت تجهیز می شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی ایران در دنیا در رتبه هشتم و در تنوع رتبه نخست قرار دارد، افزود: بین 25 تا 30 میلیارد دلار بازار صنایع دستی در دنیا است که تنها 500 میلیون دلار کشور ما می تواند استفاده کند و در این زمینه باید اقداماتی انجام شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمانحضرت امام خمینی (ره) در حاشه این جلسه با خانواده شهیدان مدافع حرم ماشاء الله شمسه، قدرت عبدیانی و رضا رستمی مقدم دیدار کرد.
7274/3210/3022
خبرنگاران:محمد یاراحمدی و مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.