حجت الاسلام علی ارکبان روزشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی ودینی در بقاع متبرکه بروجرد در مناسبت های مذهبی اظهارکرد: برای نخستین بارهفتم مراد ماه سال جاری مصادف با پنجم ذی القعده همایشی با حضورخادمان، هیات امنا امام زادگان و بقاع متبرکه استان با محوریت امام زاده جعفر(ع) بروجرد برگزارمی شود.
وی افزود: دراین همایش یک روزه که درراستای تکریم امام زاده و بقاع متبرکه استان در دهه کرامت انجام می شود ازخدام وهیات امنا نمونه لرستان تجلیل خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه بقاع متبرکه اهل بیت(ع) و فرزندان بزرگوارآنها، پایگاه و پناهگاه مردم و مراکزی برای ترویج علوم قرآنی و فرهنگی محسوب می شوند بیان کرد: توسعه این مراکزعلاوه برتقویت بُعد اعتقادی، در زمینه ایجاد اشتغال وهمچنین رفع معضلات و آسیب های اجتماعی تاثیربسزایی دارند وعلما ومراجع تقلید نیز برحفظ شان این مکان های تاکید فراوان کرده اند.
حجت الاسلام ارکبان بقاع متبرکه را دژی محکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن علیه جوانان عنوان کرد و ادامه داد:حضوردربقاع متبرکه موجب تقویت مبانی اعتقادی مسلمانان در برابرحملات گسترده دشمنان ازطریق رسانه های تبلیغی و شبکه های اجتماعی می شود.
بقعه امامزاده جعفر(ع) یکی ازقدیمی‌ترین بناهای تاریخی بروجرد است که در انتهای خیابان جعفری این شهرقرار دارد.
کتیبه‌های موجود در این بنا، فرد مدفون را جعفر، فرزند موسی کاظم، هفتمین امام شیعیان می‌دانند، اما در برخی کتابها و منابع تاریخی جعفر با پنج واسطه فرزند امام سجاد(ع) چهارمین امام شیعیان ذکرشده است.
بروجرد با بیش از350 هزارتن جمعیت دارای 300 مسجد شهری و روستایی و 17 بقاع متبرکه است.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.