به گزارش خبرنگارحجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: شورای نگهبان در سال 59 با ژرف نگری امام راحل تاسیس شد.
وی اظهار کرد: اهمیت و وظایف شورای نگهبان باعث شده تا این نهاد همواره مورد حمایت امام راحل ومقام معظم رهبری وهمه دلسوزان نظام باشد.
خطیب جمعه بروجرد با اشاره به اینکه قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ازقوانین کشوری محسوب می شود اضافه کرد: تفسیر قانون اساسی در نظام جهوری اسلامی برعهده شورای نگهبان است این شورا با تفسیرخود مرادمقنن را روشن می کند و جلوی برداشت های سلیقه ای و یا سوء برداشت ها را از مواد قانون اساسی می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد: در جمهوری اسلامی هیچ قانونی بدون تصویب شورای نگهبان رسمیت نداشته واعتبار پیدا نمی کند همچنین این نهاد وظیفه نظارت وتضمین انتخابات های مهم وسراسری را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه ازابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون 46 انتخابات اصلی و میان دوره ای در کشوربرگزارشده است ادامه داد: در40 انتخابات ناظرین شورای نگهبان براین انتخابات نظارت موثر واستصوابی داشته اند و آبروی نظام و سلامت انتخابات را تضمین کرده اند.
امام جمعه بروجرد گفت: در انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری با نظارت شورای نگهبان انتخاباتی سالم برگزار شد وافرادی هم که قانون را دور زده بودند توسط ناظرین این نهاد شناسایی شدند.

** ملت مومن وانقلابی حماسه ای ماندگار در 23 تیرماه 78 خلق کردند
حجت الا سلام والمسلمین ترابی با اشاره به 23 تیرماه سال 78 افزود: ملت مومن و انقلابی دراین روز حماسه ای ماندگارخلق کردند که بازیگران داخلی و خارجی را که در اتفاق 18 تیر به براندازی نظام چشم دوخته بودند آنچنان نا امید کرده که سکوتی مرگبار آنها را فرا گرفت.
وی ادامه داد: ازآغازاین حادثه افرادی که درمطبوعات زنجیره ای وبرخی پست های دولتی عملکرد سیاهی از خود برجا گذاشته بودند با قرار گرفتن در یک حرکت براندازانه آتش فتنه ای را روشن کردند که مردم در 23 تیر با اشاره رهبر به میدان آمدند و توطئه دشمن را خنثی کردند.
امام جمعه بروجرد افزود: حماسه بزرگ 23 تیر 78 مانند حماسه بزرگ 9 دی 88 تجسم کلام رهبری وتجللی اراده ملت ایران در دفاع از کیان اسلام و نظام بود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد: رقم خوردن این حادثه ها توسط ملت به دشمنان درداخل وخارج کشورباید بدانند که ملت ایران از انقلاب درهرشرایطی پاسداری می کند و به خائنان اجازه خیانت به نظام را نخواهد داد.
7273/6052/ خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.