به گزارش ایرنا، در آئین افتتاح این نمایشگاه لیلا سلاح ورزی مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و نیروی انتظامی و با هدف اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف برگزار شده است.
به گفته وی در این نمایشگاه ، علاوه بر عرضه محصولات مرتبط با موضوع عفاف و حجاب شامل غرفه های لباس های اسلامی ایرانی و صنایع دستی ، غرفه های پوستر و تصاویر آموزشی با موضوع عفاف و حجاب برپا شده است.
سلاح ورزی همچنین گفت: حفظ اساس خانواده یکی از دغدغه های اصلی در جامعه امروزی به شمار می رود که باید با ارائه برنامه های فرهنگی در قالب ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین اقشار مختلف جامعه به تحکیم خانواده کمک کرد.
وی با اشاره به برپایی همایش حجاب و عفاف با محور صیانت از حریم خانواده اظهار کرد: امروز در این ارتباط گردهمایی حجاب و عفاف در محل پارک شهر خرم آباد برگزار می شود.
سلاح ورزی افزود: در برخورد با تهاجم فرهنگی و مشکلاتی که بر سرراه جوانان قرار دارد برگزاری نمایشگاه و جشنواره هایی با موضوع مد و لباس راهکار مفید و موثری است که می تواند در جذب جوانان به الگوهای فرهنگی اسلامی و ایرانی موثر باشد.
حجت الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این زمینه با اشاره به اینکه واژه عفاف و حجاب تاثیر و تاثر متقابل دارند، گفت: حجاب مربوط به ظاهر و پوشش است و عفاف به حوزه خودسازی درونی باز می گردد و ضروری است همانگونه که به پوشش ظاهری توجه می شود ،
خودسازی و زیباسازی درون هم مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
وی افزود: حجاب و عفاف فقط مربوط به بانوان نیست و این باور غلط که در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید بیشتر بانوان و دختران جوان و نوجوان را خطاب قرار دارد ما را از مسیر درست دور می کند.
این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته در دو نوبت صبح و عصر پذیرای عموم مردم است.
17 تا 23 تیرماه به عنوان هفته بزرگداشت حجاب و عفاف و روز 21 تیرماه نیز به عنوان روز حجاب و عفاف نام گذاری شده است.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.