به گزارش خبرنگار ایرنا شهناز حمزه لویی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل تامین اجتماعی افزود: در حال حاضراین اداره کل در 11 شعبه، پنج شعبه اقماری و هفت کارگزاری خدمات گسترده ای به جامعه هدف شامل بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان ارائه می کند.
وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد جمعیت لرستان یعنی 734 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی است، بیان کرد: از مجموع جمعیت زیرپوشش 50 درصد جامعه شهری استان است.
حمزه لویی ادامه داد: اغلب بیمه شدگان استان مشمول کمک دولت هستند که از طیف ها و اقشار مختلف استان بوده و رانندگان درون و برون شهری حدود 27 هزار نفر هستند.
به گفته وی در حال حاضر جمعیتی از بیمه شدگان گسترده استان مشمول بیمه های اجباری و شاغل در کارگاه ها هستند که متاسفانه به دلایل مختلف تعداد آنها کاهش جدی پیدا کرده است.
وی افزود: امید است با برنامه ریزی های حوزه صنعت استان تا سال آینده این کاهش سه درصدی در این حوزه جبران شود.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: بخشی از بیمه شدگان در طرح های بزرگ استان مشغول به کار هستند که از منابع اصلی درآمد این سازمان محسوب می شوند که هنوز به دلیل عدم پرداخت اعتبارات رقمی پرداخت نشده است.
وی افزود: در حال حاضر 51 هزار نفر مستمری بگیر، ازکارافتاده و بازنشسته تحت پوشش استان است که ماهیانه 500 میلیارد ریال به آنها پرداخت می شود در حالیکه منابع دریافتی در این حد نیست.
به گفته وی در حوزه درمان نیز هزینه هایی در همین حدود که تهدید منابع است در استان می شود و توازن بین منابع و مصارف در استان وجود ندارد.
حمزه لویی ادامه داد: انجام کارهای سنتی با توجه به این جامعه هدف جوابگو نیست و در دولت تدبیر و امید بحث دولت الکترونیک به شکل گسترده ای در همه حوزه ها اجرایی شد.
وی اظهار کرد: ابلاغ الکترونیکی و لیست های الکترونیکی در استان نیز اجرایی شده است که در حال حاضر 95 درصد لیست ها و پرداخت ها به شکل الکترونیکی انجام می شودو کارفرمایان مکلف به پرونده الکترونیکی هستند.
وی ادامه داد : آرشیو الکترونیکی نیز در حال اجرا می باشد و زیر ساخت ها در تمام شعب انجام شده است و همکاران مکلف به برگ شماری پرونده ها هستند که پرونده های فیزیکی بایگانی و امحا شوند.
7274/3022
خبرنگار:مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.