به گزارش ایرنا، محمد تقی شاکرمی روز سه شنبه در نشست با رسانه ها که در محل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان برگزار شد افزود: فضای مجازی همانند شمشیر دو لبه ای است که باید نحوه استفاده از آن آموزش داده شود این در حالی است که بسیاری از استفاده کنندگان از این عرصه از اطلاعات کافی برخوردار نیستند.
به گفته وی هر آنچه که در عالم واقعی بعنوان جرم تلقی می شود ارتکاب به آن عمل در عرصه فضای مجازی بنا بر قانون جرم تلقی می شود و می تواند بنابر قانون مورد پیگیری و برخورد کیفری قرار گیرد.
شاکرمی با تاکید بر اینکه فضای مجازی باید مورد مدیریت قرار گیرد ، گفت: این عرصه نباید در اختیار افراد ناباب و ناصالح قرار گیرد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به هفت ساله شدن تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز گفت: پیشگیری از جزائم با سخنرانی و بیانیه و شعار عملی نیست و باید دانست عمل در حیطه پیشگیری به هیچ وجه هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در پیشگیری از وقوع جرائم باید نگاهی اجتماعی محور داشت به این معنا که باید از همکاری و مشارکت نهادهای مردمی و غیردولتی در پیشگیری از جرائم بهره گرفت.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان یادآور شد: در نتیجه اقدامات آموزشی و پیشگیرانه ای که طی سال های اخیر صورت گرفته کاهش قابل توجهی در جرائم در بخش های مختلف صورت گرفته است.
وی گفت: چهار آسیب اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق،حاشیه نشینی و امنیت اخلاقی اولویت دار ترین معضلات اجتماعی به شمار می روند که هر کدام از این آسیب ها بصورت زنجیر وار به دیگری مرتبط است و باید در حیطه پیشگیری از وقوع جرم در این عرصه ها توجه خاص صورت گیرد.
شاکرمی افزود: امروز طلاق بعنوان یکی از معضلات اصلی در جوامع به شمار می رود که طلاق های امروزی را نمی توان صرفا به دلایل سنتی همچون بیکاری و اعتیار نسبت داد بلکه به تعداد هر طلاقی می توان گفت علت های مختلفی وجود دارد که باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان در خصوص کودکان کار گفت: این پدیده اجتماعی متاثر از بی عدالتی های اجتماعی و نابرابر های موجود در جامعه است که باعث مهاجرت و گسترش حاشیه نشینی و فقر اقتصادی می شود و این کودکان به ناچار گرفتار این معضل می شوند.
شاکرمی افزود: کودکان کار ناشی از والدین بدسرپرست، بی سرپرست، تک سرپرست و یا مهاجرین به حاشیه شهرها هستند که برای تامین معیشت زندگی ناچار به کار می شوند.
به گفته وی در شرایط کنونی آگاهسازی مردم نسبت به قوانین و حقوق شهروندی آنها یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از وقوع جرم است.
وی همچنین گفت: استان لرستان یکی از استان های امن کشور به شمار می رود که در مقایسه با بسیاری از استان های همجوار خود از امنیت بیشتری برخوردار است.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.