علی آشتاب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در راستای ارتقای مهارت فارغ التحصیلان و ارتباط دانشگاه و واحدهای اقتصادی و صنعتی در سراسر کشور به اجرا گذاشته و در استان لرستان نیز 250 واحد اقتصادی شناسایی شده که در حال اجرای صدور مجوز برای به کارگیری فارغ التحصیلان متقاضی در طرح کاروزی هستند.
به گفته وی با توجه به اینکه عدم مهارت یکی از مهمترین مشکلات فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی مختلف در تمام مقاطع تحصیلی است اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان با ارتباط دادن آنها به واحدهای اقتصادی و صنعتی نقش موثری در رفع این مشکل دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: افرادی که سابقه بیمه دارند، در جایی مشغول به کار هستند و یا اینکه در حال تحصیل هستند نمی توانند در این طرح شرکت کنند و این طرح مخصوص فارغ التحصیلانی است که در هیچ دستگاهی مشغول به کار نباشند.
وی افزود: واحدهای اقتصادی که نسبت به پذیرش این فارغ التحصیلان در طرح کاروزی مبادرت می کنند ، حق بیمه کاروز به مدت سه سال توسط دولت پرداخت می شود.
آشتاب با بیان اینکه فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکترا می توانند در این طرح ثبت نام کنند گفت: شرط سنی برای مقاطع کاردانی 23 تا 25 سال، کارشناسی 28 سال و کارشناسی ارشد و بالاتر 35 سال است که در مجموع در برگیرنده مقاطع سنتی 23 تا 35 سال می شود.
وی افزود: سال گذشته استان لرستان به عنوان پایلوت طرح کارورزی انتخاب شد و در همین زمینه عملکرد خوبی استان داشت بطوریکه مبنای تصمیم گیری هایی برای اجرای سراسری این طرح در کشور شد.
آشتاب همچنین گفت: طول دوره کاروزی برحسب رشته تحصیلی بین 6 تا 11 ماه است و کاروزان مشمول قانون کار نیستند و وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی بیمه این افراد را پرداخت می کند.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.