به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسین پور روز شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر خرم آباد در محل این شورا افزود: همواره تلاش کرده ایم که در آرامش مسائل و مشکلات خود را حل و فصل کنیم و بارها از شهردار در مورد مسائل مختلف سوال کرده ایم که پس از رفع شبهات، ایشان به کار خود ادامه داده اند.
وی ادامه داد: ما بدلیل مشکلات بسیار زیادی که شهرداری با آنها دست به گریبان است نخواستیم آنها را رسانه ای کنیم چرا که معتقدیم در چنین شرایطی اگر ما نیز بخواهیم عرصه را بر آنها تنگ کنیم نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه اوضاع پیچیده تر می شود.
حسین پور در خصوص طرح برج های دوقلوی خرم آباد گفت: این طرح یک کار عمرانی بزرگ و یکی از افتخارات شورای چهارم بود و اعتقاد دارم که هزینه های بسیاری باید انجام شود تا اعتماد برای سرمایه گذاری در استان جلب شود.
وی توضیح داد: قرار بود شرکت سرمایه گذار همه مسائل مربوط به ساخت و تحویل این طرح را انجام دهد اما به دلایلی مانند رکود و وجود تحریم های ظالمانه، شرکت مذکور اعلام کرد که توانایی پرداخت هزینه های لازم برای ادامه کار را ندارد البته در قرارداد نیز گنجانده شده است که هر موقع شرکت درخواست وام نمود٬ شهرداری مکلف به همکاری است.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد برای حل این مشکل گفت: شهردار خرم آباد در این خصوص چند ملک را معرفی کرد تا در قبال دریافت وام های جدید، در رهن بانک قرار گیرند.
وی افزود: کارشناس هایی از طرف شورا و شهرداری فرستاده شدند که پس از بررسی شرایط آن املاک٬ زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در خیابان ولیعصر خرم آباد انتخاب شد.
وی با بیان اینکه در نهایت مصوبه ما بر خلاف پیشنهاد شهردار رقم خورد، گفت: نظر شورا بر این بود که املاک به نام شهرداری شوند که البته این مصوبه ایرادات قانونی هم داشت زیرا هر موقع بخواهیم این املاک را برگردانیم باید از طریق مزایده این واگذاری انجام شود واحتمال آنکه این املاک به صاحبان اصلی خود بازنگردد بسیار زیاد است لذا این اختلاف نظر موجب شد چندین جلسه برگزار شود و باتوجه به تجارب گذشته و حساسیت های خاص مسئله را دنبال کردیم و در نهایت مصوب شد که املاک یادشده در رهن بانک قرار گیرند تا شرکت سرمایه گذار بتواند تسهیلات مورد نیاز خود را جذب کند.
وی یادآور شد: متعهد هستیم که با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح به صورت مرحله ای سند را به نام شرکت کنیم اما به رغم هزینه های فراوانه، باز هم درخواستی مبنی بر انتقال سند ارائه نشد وگرنه به طور قانونی باید قسمتی از این واگذاری انجام می شد.
گفتنی است که دویست و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر خرم آباد در حالی برگزار شد که بنا به اظهارات اعضا٬ قرار بر این بود که اعضای جدید شورا نیز به منظور آشنایی بیشتر در جلسه حاضر شوند اما به دلایل نامعلوم از این حضور خودداری کردند و تنها ولی الله رستمی نژاد در این نشست حضور یافته بود.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.