به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی در زمینه فرش لرستان در سالن جلسات استانداری افزود:در سال تولید و اشتغال باید موانع سر راه تولید برداشته شود و یکی از ظرفیت های تولید در لرستان فرش است.
وی با بیان اینکه امسال سال تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی است و فرش بافی یک نمونه بارز از اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است اظهار کرد:تاکنون در حوزه فرش در لرستان برند سازی نشده و متاسفانه فرش لرستان با نام فرش تبریزی در بازار عرضه می شود.
بازوند بیان کرد: نقشه فرش لرستان ثبت شده و به عنوان نقشه راه توسعه فرش باید مد نظر قرار گیرد.
به گفته استاندار لرستان مسئولان مربوطه در سه ماه آینده در بحث خوشه فرش باید برنامه ریزی و هدف گذاری های لازم را ارائه دهند و نیمه دوم سال 96 باید استان دارای راهبردها و سیاست های خوشه فرش باشد.
وی بیان کرد : برند سازی فرش لرستان نیازمند ابزار لازم است و در این راستا باید مکانی جهت نمایش فرش لرستان در دستور کار قرار گیرد و برنامه تولیدی و حمایتی سازمان صنعت و معدن به استانداری ارائه شود.
بازوند تاکید کرد که پوشش بیمه از دغدغه های اصلی فرشبافان استان است.
استاندار لرستان به بحث بازارچه و نمایشگاه دائمی فرش لرستان اشاره کرد و افزود: این مکان یکی از تقاضاهای تولید کنندگان فرش استان است و مشکلات و موانع پیش روی این امر باید به زودی مرتفع شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز دراین جلسه گفت:20 هزار و 976 بافنده فرش در لرستان دارای کارت شناسایی هستند که از این تعداد 9 هزار و398 بافنده معادل 44 درصد عضو تعادنی های روستایی و 11 هزار و 578 بافنده معادل 56 درصد عضو تعاونی های شهری استان هستند.
محمد رضا صفی خانی ادامه داد : یک هزار و 55 بافنده در تعاون شهری و معادل 9.1 درصد فعالان حوزه شهری و پنج درصد کل فعالان حوزه فرش استان هستند.
وی اظهار کرد : 325بافنده نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می باشند.
صفی خانی ادامه داد: از مجموع فرشبافان استان پنج هزار نفر در این حوزه فعال هستند و این در حالی است که مابقی این افراد به صورت دستمزدی برای خارج از استان کار می کنند.
وی بیان کرد:فرش لرستان از مجموع 14 محصول کشور به ثبت بین المللی رسیده است.
مهمترین اخبار لرستان ، ایران و جهان را در کانال اخبار ایرنای لرستان به نشانی irnalorestan@ در 24 ساعت شبانه روز دریافت کنید.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.