به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست لرستان ، علیرضا رحیمی افزود: از این متخلفان تعداد 64 قطعه ماهی، یک عدد تور پرتابی و پنج عدد تور تله ای کشف و ضبط شد.
به گفته وی متخلفان پس از اقرار صریح به جرم و پرداخت جریمه ضرر و زیان با تنظیم صورت جلسه تخلف جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری معرفی شدند.
صید غیر مجاز آبزیان بدون تحصیل پروانه صید، صید با وسایل و طرق غیر مجاز مانند موتور برق و استفاده از سموم شیمیایی از تهدیدات جدی برای آبزیان محسوب می شود و جمعیت آن ها را تا حد زیادی کاهش داده و منابع آبی را با چالش مواجه می کند.
منطقه حفاظت شده سفیدکوه با مساحت 69 هزار 500 هکتار واقع در شهرستان خرم آباد در استان لرستان در بین عرض های جغرافیایی 33 درجه و 29 دقیقه و طول جغرافیایی 33 درجه و 19 دقیقه در ناحیه ای کوهستانی با تنوع زیستی بالا، چشم اندازهای زیبایی از جنگل و مراتع کوهستانی ورودهای پر آب در سلسله جبال زاگرس واقع شده است.
در سال 1347 منطقه سفیدکوه به عنوان منطقه شکارممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و سپس طی مصوبه شماره 124 شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیر بنائی دولت) در سال 1369 به عنوان منطقه حفاظت شده سفیدکوه به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.