صادق خسروی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احتمالا این پرندگان از سمت تهران به قزوین مهاجرت کرده اند.
این مسئول گفت: این پرنده در باغ ها، جنگل های باز و نزدیک کشت زارهای زیست می کند و در سوراخ درختان به صورت گروهی آشیانه ساخته و تولید مثل می کند.
وی با اشاره به اینکه طوطی طوق صورتی تنها طوطی است که به حالت وحشی در ایران یافت می شود، اضافه کرد: این طوطی پرنده‌ای اجتماعی است و به صورت گروه های کوچک زندگی می کند.
رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: این نوع پرنده در کشور احتمالا از قفس رها شده و جمعیت های بزرگی را در اغلب شهرهای بزرگ تشکیل داده است اما گروه هایی از آن به طور طبیعی در جنوب شرقی زیست می کند.
خسروی اظهار کرد: در حال حاضر به سبب نگهداری این پرنده به صورت قفسی، تعداد فراوان آنها را در پارک ها و باغ های داخل و حاشیه شهرها مشاهده می کنیم و نیازی به برنامه ویژه حفاظتی برای این پرنده وجود ندارد.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه این پرنده نیازی به برنامه حفاظتی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ندارد ولی در صورت مشاهده هر گونه شکار و تخلف با متخلفیان برخورد قانونی صورت می گیرد.
طوطی طوق صورتی یا ملنگو پرنده‌ای از خانواده طوطیان است و هند و آفریقا از زیست گاه های اصلی آن به شمار می رود.
این پرنده 42 سانتی متر طول دارد و با بدنی کشیده و سبز رنگ و دم دراز در حدود 25سانتی متر دارای منقار کوچک و قرمز قلاب مانند است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده : رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.