به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند عصر روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: بنیاد علوی اعلام آمادگی کرده تا در نوسازی و ساخت مدارس مقاوم و استاندارد بجای مدارس شبه کپری ، خشتی، گلی، سنگی و چوبی در سطح استان همکاری کند.
به گفته وی در حال حاضر حدود 43 مدرسه خشتی و گلی و 64 مدرسه شبه کپری در سطح استان وجود دارد که باید تا پایان امسال نوسازی و مدارس جدید جایگزین آنها می شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه کانکس سازه ای غیر استاندارد است و نباید از آن بجای نوسازی مدارس استفاده کرد ، گفت: به کارگیری مصالح ساختمانی سنتی در هر منطقه در ساخت مدارس کارایی و ماندگاری بیشتری دارد و بهتر است در ساخت مدارس به این نکته توجه شود.
بازوند در بخشی از سخنانش با اشاره به بدهی آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات شرکت های برق ، گاز و آب نیز اظهار کرد: این شرکت ها تا سه ماه دیگر یعنی تا مهرماه به اداره کل آموزش و پروش مهلت بدهند تا مسئولین آموزش و پرورش راهکارهای تامین این هزینه ها را بررسی کنند.
حشمت الله شمس ، مدیر عامل شرکت گاز لرستان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون اداره کل آموزش و پرورش لرستان 30 میلیاردریال به شرکت گاز بدهکار است.
وی گفت: شرکت گاز لرستان بنا بر هزینه ای که از مشترکین دریافت می کند می تواند طرح های خود را احداث کند بنابراین دریافت این میزان مطالبات از آموزش و پرورش در یک فرصت زمانی مشخصی باید صورت گیرد.
فریدون خودنیا مدیر شرکت توزیع برق لرستان نیز در این جلسه گفت: 28 میلیارد ریال این شرکت از آموزش و پروش طلب دارد که طی سه سال اخیر پرداخت نشده است.
خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان نیز دراین جلسه گفت: این اداره هم اکنون حدود 80 میلیارد ریال بدهی گاز، برق و آب دارد و هم اکنون بسیاری از مراکز آموزش و پروش در استان یا دچار قطعی و یا تهدید به قطعی اینگونه خدمات شده اند.
وی با اشاره به نیاز و ضرورت مشارکت های داوطلبانه مردمی در این زمینه اظهار کرد: باید فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد که افرادی خیر و نیکوکار بصورت داوطلبانه با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند تا این اداره بتواند از عهده تامین هزینه های خود برآید.
مدیرکل آموزش و پروش استان لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: در همین راستا طرحی با همکاری آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای استان به توافق رسیده تا هر دانش آموز در طول ایام فراغت خود یک مهارت را فراگیرد.
دریکوند افزود: این طرح در راستای ایجاد اشتغال برای دانش آموزان دبیرستانی که بعد از دوران دبیرستان قصد ادامه تحصیل ندارند و می خواهند وارد بازار کار شوند کمک کننده است.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.