محسن مددی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی برای برگزاری دوره های آموزشی تابستانی در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در استان آمادگی کامل دارد.
وی اضافه کرد: برای کاهش مدت زمان مشغول بودن جوانان در این کلاس ها، دوره های کوتاه مدت زیر 100 ساعت برای تابستان طراحی شده است.
وی اظهار کرد: در فصل تابستان همچنین ظرفیت آموزشگاه های آزاد در استان را به کار می گیریم تا مهارت های مورد نیاز جوانان را با ظرفیت بیشتری پوشش دهیم.
وی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای در مراکز دولتی فنی و حرفه ای به صورت رایگان است و 40 درصد تخفیف نیز در آموزشگاه های آزاد در نظر گرفته می شود.
وی بیان کرد: در تابستان امسال توجه زیادی به ارائه آموزش های الکترونیکی و مجازی انجام می دهیم و در این راستا توجه به برنامه نویسی اپلیکیشن های موبایلی جایگاه ویژه ای دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی همچنین از طرح ریزی جشنواره جوان کارآموخته به صورت ابتکاری در تابستان امسال در استان خبر داد و گفت: این جشنواره برای نخستین بار در کشور، در این استان به اجرا در می آید و جوانان کارآموخته ای که بهترین کارکرد را داشته باشند، انتخاب می شوند.
مددی افزود: جوانان کارآموخته برتر هر شهرستان در آیین ویژه که در اوایل مردادماه برگزار می شود، مورد تجلیل قرار می گیرند.
وی افزود: پس از آن با آغاز سال تحصیلی جدید، از این جوانان به عنوان یاوران آموزش مهارتی در مدارس بهره می بریم.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر تعداد فارغ التحصیلان بیکار رشته های نظری و حتی برخی رشته های عملی دانشگاه ها روند صعودی داشته و بسیاری از فارغ التحصیلان به جز آزمون های هر از چندگاه استخدامی، امید چندانی برای ورود به بازار کار ندارند.
در این میان بسیاری از کارشناسان بر لزوم توجه به آموزش های مهارتی در کشور و آذربایجان غربی تاکید کرده اند که ارائه آموزش های مهارتی زیر نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در این خصوص می تواند بسیار باارزش باشد.
باید توجه داشت که آموزش های فنی و حرفه ای در مراکز دولتی رایگان است و می تواند فرصت خوبی برای جوانان و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد تا وارد بازار کار شوند و حتی بیش از یک نفر اشتغالزایی کنند.
در سال گذشته بیش از 40 هزار نفر کارت مهارت در آذربایجان غربی دریافت کرده اند که بخش زیادی وارد بازار کار شده اند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.