به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی سلسله در حاشیه بهره برداری از این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه کل مساحت این واحد گلخانه سه هزار متر مربع است، اظهار داشت: 400 میلیون ریال هزینه کاشت گیاه آلوئه ورا در این واحد سطح بوده که سالی 2 بار در آن برداشت صورت می گیرد.
هادی سپهوند با اشاره به اینکه در دوبار بار برداشت گیاه از هر هکتار حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال سود برای بهره بردار به همراه دارد، عنوان کرد: این گیاه گرمسیری و گلخانه ای بوده و دمای حداقل صفر تا 50 درجه تحمل می کند که البته بهترین شرایط دمایی برای رشد مناسب آن دمایی بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد است و استفاده از کمترین میزان مصرف آب نیز از دیگر ویژگی های این گیاه است.
فرماندار سلسله نیز با اشاره به اینکه طرح بهره برداری شده برای پنج نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال داشته است و با تاکید بر لزوم کاشت گیاهان تجاری و صنعتی به جای کشاورزی سنتی، افزود: با توجه به شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، توسعه کشت گیاهان دارویی هم در ایجاد شغل و هم در افزایش درآمد موثر خواهد بود.
قدرت الله فلاح نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت های خوبی که در شهرستان سلسله وجود دارد کاشت گیاهان دارویی جایگزین محصولات کشاورزی آبدوست شده و با اقدامات مناسب، بتوانیم تعییر الگوی کشت را به سرانجام مطلوب برسانیم.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.