به گزارش خبرآنلاین لرستان ،علیرضا کاکاوند ‌‌در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۴،
۱۱ درصد تخصیص اعتبار معادل ۳۶ میلیارد تومان داشته‌ایم و این درحالیست که به جای اینکه سال ۹۵ جبران شود از ۳۶میلیارد، کسری آن به پنج میلیارد رسید.

وی ادامه داد: سالانه برای تعمیر و نگهداری تاسیسات حداقل به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

کاکاوند یادآور شد: یکی از مشکلات این شرکت یکی سوختن پمپ هاودیگری معوقه چندماهه حقوق نیرو های این شرکت می باشد..

مدیر عامل شرکت آبفار یادآورشد: متاسفانه مشکل فوق در چند روستا و سایر شهرستان‌های استان وجود دارد و چنانچه تدابیر اساسی صورت نگیرد به بحران تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های مهم آبفار در تامین آب شرب روستاییان اظهار کرد: اولویت اول شرکت آبفارلرستان اتمام آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰خانوار در سال ۹۶ است.

وی ادامه داد: این پروژه نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است. اولویت دوم این شرکت آبرسانی و تامین آب شرب روستاهایی است که با کمبود آب مواجه هستند و اعتبار موردنیاز این کار ۹۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان تصریح کرد: اولویت بعدی آبفار لرستان تامین آب روستاهایی است که باتانکر آبرسانی می‌شود که در حال حاضر ۱۰ روستا هستند و پیش‌بینی می‌شود با توجه به فصل گرما به ۱۵ تا ۲۰ روستا افزایش یابد.

کاکاوند اظهار کرد: ۴۸ پروژه آبرسانی در دستورکار داریم که ۲۹ مورد از آنها به صورت مجتمع و ۱۹ پروژه به شکل تک روستایی هستند که اعتبار برآورد شده برای تکمیل آنها ۳۶ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این ۴۸ پروژه، ۱۸۴ روستا از استان آبرسانی می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: آبرسانی به ۱۸۴ پروژه مذکور تا پایان سال مالی ۹۵، مصادف با آخر تیر ماه ۹۶ به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان خاطرنشان کرد: پیشرفت میانگین این ۴۸ پروژه به طور متوسط ۷۵ درصد است که با بهره‌برداری از آنها ۱۸۶ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 675070
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.