به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد غضنفری شامگاه سه شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: دستورالعمل رونق تولید در سال جاری توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به استانداران ابلاغ شده است و در این راستا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تشکیل کمیته ای طرح ها را مورد بررسی قرار می دهد و هدف گذاری واحدهای کوچک، متوسط و متوقف پیگیری می شود.
غضنفری بیان کرد: واحدهای کوچک و متوسط در قالب سه دسته غیر فعال با فعالیت زیر 50 درصد و فعالیت 50 تا70 درصد و طرح های نیمه تکمیل بالای 60 درصد شناسایی می شوند و بانک ها پس از مصوبه کارگروه در مدت 15 روز باید نتیجه موافقت را اعلام کنند.
به گفته وی آزادسازی وثیقه های مازاد متناسب با بازپرداخت تسهیلات و پذیرش صندوق های ضمانتی حمایتی از وظایف بانک ها است و سرپرستی بانک ها موظف به ارائه گزارش پیشرفت کار طرح ها در هر دوهفته یکبار هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: از مجموع 100 هزار میلیارد ریال اعتبار این برنامه در سطح کشور سال گذشته لرستان با ارتقای ظرفیت تولیدی ی هزار و 52 واحد رتبه سوم کشور را کسب کرد.
وی ادامه داد: طرح های سرمایه گذاری با مصوبات کارگروه تسهیل از حجم سرمایه گذاری بالا بهره مند و فعال شدند و در این خصوص رتبه یک کشور کسب شد.
غضنفری افزود: امسال نیز باید طرح های گذشته و کارشناسی شده در بانک ها پیگیری شوند و با توجه به اینکه بازه زمانی طرح ها در رونق تولید 2 ساله است، دبیرخانه باید فعالیت را آغاز و طرح ها را بازیابی و اعلام کند.
وی گفت: پرداختی های سال گذشته باید منطبق با فلسفه رونق تولید باشد لذا باید در سامانه ثبت و به عنوان عملکرد استان لرستان منعکس شوند.
غضنفری افزود: ابلاغیه ها باید به بانک های عامل ابلاغ و تسهیلات پرداختی سال جاری نیز تا پایان هفته گزارش شوند.
به گفته وی نرخ سود تسهیلات برای سرمایه در گردش نرخ عقود مبادله ای و برای طرح های نیمه تمام نرخ عقود مشارکتی است.
وی با اشاره به سرعت روند ساخت شرکت لاستیک ‌سازی لرستان گفت: تمام دستگاه ‌های خدمات‌ رسان باید در اجرای این کار نهایت همکاری را داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان بیان کرد: کوتاهی دستگاه‌ها نباید مخل روند ایجاد واحدهای تولیدی شود و اگر چنین موضوعی گزارش شود، حتما با آن‌ ها برخورد می شود.
غضنفری با تاکید به اینکه طرح لاستیک ‌سازی برای استان لرستان اهمیت ویژه ای دارد، بیان کرد: دستگاه ‌هایی که در ساخت این طرح دخیل هستند باید هرچه سریعتر وظایف خود را انجام دهند.
وی افزود: امور آب باید هر چه سریعتر برنامه زمان‌ بندی خود را ابلاغ کند و آب منطقه‌ ای نیز باید مشکل تخصیص آب مورد نیاز این طرح را برطرف کند.
غضنفری با تاکید بر اجرای ماده 81 گفت: بانک باید تسهیلات مربوط به این طرح‌ را به زودی تعیین تکلیف کند.
وی با بیان اینکه در انجام روند طرح ‌ها باید به قوانین توجه کرد، بیان کرد: همه دستگاه‌ های اجرایی باید مشکلات مربوط به بحث اعتبار خود را برطرف کنند.
وی از عملکرد شرکت برق باخترانتقاد کرد و اظهار کرد: مدیرعامل این شرکت باید هر چه سریعتر در راستای همکاری با لرستان تکلیف خود را روشن کند.
غضنفری گفت: بی رغبتی برق باختر برای همکاری با استان سبب عقب افتادن بعضی طرح ها شده ‌است که اگر اوضاع به همین روند پیش برود باید در جهت این کم‌ کاری‌ها اقدام شود.
در راستای رونق تولید در استان در سال جاری جلسه ستاد تسهیل سه روز در هفته جهت بررسی مصوبات جلسات قبل و بررسی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی برگزار می شود.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.