نادر موسیوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا اظهارکرد: متاسفانه آمار آتش سوزی در زمین های های کشاورزی و فضای سبز افزایش یافته و روزانه به طورمتوسط چهارمورد آتش سوزی درزمین های کشاورزی بروجرد رخ می دهد که نیازاست شهروندان توجه ویژه ای به افروختن آتش در منابع طبیعی ومزارع داشته باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا و خشک شدن علف ها، از شهروندان در خواست می شود هر گونه آتشی که روشن می کنند بعد ازخروج وترک محل نسبت به خاموش کردن آن اقدام نمایند.
معاون عملیات وخدمات ایمنی آتش نشانی بروجرد بیان کرد: آتش نشانان با دریافت خبرآتش سوزی سریع درمحل حاضر می شوند اما گاهی به دلیل مسافت طولانی و آتش سوزی درمناطق روستایی دورافتاده ممکن است سبب گسترش آتش شود لذا به همه روستاییان توصیه می شود حتما مقداری لوازم اطفا در روستا داشته باشند تا بتوانند جلوی گسترش آن را بگیرند.
به گفته موسیوند هرساله بعد از برداشت محصول از زمین های کشاورزی کشاورزان مزارع را آتش می زنند که این کارعلاوه بر آلودگی هوا سبب می شود آتش به زمین های اطراف نیزسرایت کند.
وی افزود: سال گذشته حدود 400 حریق در زمین های کشاورزی و فضاهای سبز بروجرد رخ داد.
هم اکنون چهار ایستگاه آتش نشانی در خیابان چمران، میدان کاشانی و امام حسین(ع) و شهرک اندیشه بروجرد فعال هستند.
بروجرد با یک هزار و 606 کیلومترمربع مساحت و بیش از 350 هزارتن جمعیت در شمال لرستان واقع شده و دارای ‎ 90هزار هکتار اراضی منابع ملی و 68هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
7190/7273***علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.