به گزارش خبرآنلاین لرستان،مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد  گفت:یک بطانه سنجاب که توسط افراد سود جو زنده گیری شده و به خارج از استان انتقال داده شده بود،توسط یک زوج تبریزی خریداری می شود. این زوج پس از پنج ماه نگهداری از این سنجاب تصمیم به رها سازی آن در طبیعت و در زیستگاه اصلی خود می گیرند و با تحقیقاتی که از فروشنده به عمل می آورند مشخص می شود که سنجاب مربوط به منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد می باشد؛ به همین خاطر از تبریز به خرم آباد مسافرت می کنند و این سنجاب را جهت رها سازی در زیستگاه اصلی خود تحویل پاسگاه محیط بانی کلدر واقع در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد گردید تا پس از اطمینان از سلامت این حیوان در مرکز قرنطینه این پاسگاه ، در زیستگاه اصلی خود رها سازی شود.

مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد ضمن تقدیر و تشکر از این زوج جوان دوستدار محیط زیست عمل آنها را نمونه ای از مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال محیط زیست دانست.

لازم به ذکر است:منطقه حفاظت شده سفیدکوه به وسعت 69500 هکتار در شمال غربی خرم آباد واقع است؛ بخش اعظم این منطقه را ارتفاعات تشکیل می دهند و جانوران شاخص این منطقه حفاظت شده سنجاب ایرانی، کل وبز، خرس قهوه ای، پلنگ، گربه وحشی، رودک، گرگ، روباه، شنگ، شغال، کبک دری، کبک، عقاب طلایی، کرکس، کرکس مصری، شاهین، بالابان، دلیجه کوچک، سهره طلایی، یلوه حنایی، سارصورتی، جی جاق، لاکپشت مهمیزدار، آگامای صخره ای فلس درشت، گرزمار، افعی شاخدار، سوسمارمارچشم و... می باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 671014
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.