شرکت کنندگان در این میزگرد بر لزوم فعالیت رسانه ها در زمینه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در راستای مشارکت حداکثری مردم در این عرصه تاکید کردند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر بروجرد در راستا تحقق شعاراقدام وعمل وآگاهی بخشی اقدام به برگزاری این میزگرد با حضور چند تن ازاصولگریان بروجرد کرده است.
به عقیده شرکت کنندگان در این میزگرد عمل به قانون اساسی خواست قلبی مردم یک جامعه است و بنا به اظهارات کارشناسان، در سایه حضور گسترده مردم در انتخابات سالم و سازنده توسعه وپیشرفت کشور رقم می خورد.
برگزاری انتخابات آزاد، رقابتی و پرشور و نشاط نشان از دایر بودن رکن اولیه مردم سالاری در ایران اسلامی است.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری تقریبا هر سال یک انتخابات مردم به طور مستقیم در تعیین سرنوشت خویش مشارکت داشتند اما برغم برگزاری همه انتخابات آزاد نقدهایی بر این انتخابات ها وارد است.
به تاکید شماری از کارشناسان و استادان با داشتن قانون جامع انتخابات بسیاری از چالش های سیاسی، اقتصادی، حقوقی و سایر مشکلات ناشی از برگزاری انتخابات در ایران برطرف می شود.
پیش از این نیز میزگردی با حضور چند تن از اصلاح طلبان شهرستان بروجرد در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر بروجرد برگزار شد که شرح آن در خروجی ایرنا لرستان منتشر شده است.
عضو شورای اصولگرایان بروجرد افزود: نتیجه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هرچه باشد برای همگان قابل قبول بوده و بدون شک مشکلی دراداره کشور ازبعد سیاست داخلی و خارجی پیش نخواهد آمد.
سید محمد علی موسوی ظفراظهارکرد: هر2 جناح اصلاح طلب و اصولگرا نباید با برخی برخوردهای غیر منطقی جسارت و توهینی به داوطلبان نمایند احزاب نیز باید دراین عرصه مهم و سرنوشت ساز همه منویات مقام معظم رهبری را رعایت ودر این مسیر گام بردارند.
فعال سیاسی اصولگرا ایران اسلامی را مهد تمدن جهان دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی با پیروی ازاسلام ناب محمدی(ص) معجزه جهان محسوب می شود که قانون این نظام مقدس نیز ازمتن قرآن و رهنمودهای دینی و اسلامی ائمه بیرون آمده است.
موسوی ظفر بیان کرد: قانون اساسی ما در راس همه اموراخلاقی، تربیتی بوده و رعایت اصول آن بیانگر شخصیت ما است و رعایت نکردن آگاهانه یا ناآگاهانه به این مهم دهن کجی به یک ملت است.
وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید ادامه داد: همه ما درهر جناح و گروهی که هستیم باید بیاموزیم تا واقعیت ها را بیان کنیم اگر چه انتقادهایی به دولت روحانی وارد است اما نقاط مثبت فراوانی نیز داشته که باید بیان شوند.
عضو شورای سیاستگذاری اصولگرایان بروجرد یادآور شد: سزاوار نیست دولت را تا این حد تخریب نماییم ما باید خوبی ها و بدی ها را بیان کنیم وهمچنین در نقد عملکرد دولت نیز باید این نکته مهم را که در تصمیم گیری های دولت نهادهای نظارتی و دستگاه های مختلف نیز دخیل هستند.
وی بیان کرد: رئیس جمهور ایران باید مودب ترین و منسجم ترین فرد بعد از مقام معظم رهبری باشد و گفتن برخی الفاظ و سخنان موجب مخدوش شدن چهره اسلامی کشور می شود.
وی با اشاره به اینکه اختلافات در دولت های اخیر موجب بدبینی و دلسردی مردم ازگروه ها و جناح ها شده است گفت: در این راستا برخوردهایی هم صورت گرفت اما مورد پسند مردم نبود و رضایت کامل ملت را نیز به دنبال نداشته است.
عضو شورای اصولگرایان بروجرد اظهار کرد: داوطلبان ئباید بابرنامه های خوب و قابل اجرا نه شعاربلکه شعوری زمینه دلگرمی مردم را فراهم و از دادن وعده های غیر قابل اجرا پرهیز کنند.
وی با انتقاد ازعملکرد ضعیف جناح های اصولگرا و اطلاح طلب افزود: متاسفانه در دولت قبل و فعلی جناح ها آنگونه که باید به وظیفه خود عمل نکرده و تا حد امکان نیزاین 2 طیف به هم تاختند و همدیگررا تضعیف کردند.
موسوی ظفر گفت: جناح های سیاسی ضمن احترام به عقاید یکدیگر می توانستند با پرورش نیروهای توانمند، کارآمد در عرصه های سیاسی، اجتماعی بهتر ورود کرده اما متاسفانه درمقابل یکدیگر موضع خصمانه گرفتند وباعث کاهش اعتماد عمومی جامعه شدند.
وی با بیان اینکه یک فرد حزبی همانند یک فرد حوزوی است و باید رفتار واخلاق معصومین را داشته باشد افزود: طیف های سیاسی می توانستند با فرهنگ سازی و پرورش نیروهای موثر و کارآمد ضمن شناسایی افراد نخبه، بهره گیری ازتوانمندی های جوانان، شناسایی استعدادهای این قشرو دریافت راهکارهای لازم از این قشر گام های موثری در توسعه و پیشرفت همه جانبه نظام بردارند.
عضو شورای اصولگرایان بروجرد با اشاره به اینکه احزاب در مواقع انتخابات فعال می شوند بیان کرد: امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب همواره بر وحدت کلمه تاکید دارند و امروزنیزاگر احزاب به وظیفه خود خوب عمل نکرده اند به خاطر توجه نکردن به رهنمودهای امام و رهبر انقلاب توجه نکرده اند.
وی ازهمه مسوولان نظام خواست قدرمردم همیشه در صحنه ایران، مردمی که شعب ابیطالب، تحریم های ظالمانه، هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل و سرافراز و با اقتدار همه را پشت سر گذاشته اند قدر آنها را بدانند و به خواسته های این مردم و وضعیت معیشتی آنها بیشتر رسیدگی کنند.

***منافع ملی خط قرمز هر ایرانی است
عضو شورای اصولگرایان شهرستان بروجرد گفت: همه ما برای ارتقا جایگاه ایران اسلامی تلاش می کنیم ومنافع ملی خط قرمز هر ایرانی است.
محمد رناسی افزود: مهمترین فرآِیند انتخابات تمکین به قانون است و این تمکین ابتدا برای نامزدها سپس برای هواداران انها و در آخر نیز برای مردم باید صورت یک اصل محوری مورد توجه قرار گیرد. و اگر در سال 88 تمکین به قانون می شد اکنون مساله تحریم ها حل شده بود .
وی اظهارکرد: انتخابات گسترده دربرگیرنده کلیه اقشاربا ضریب نفوذ بالای 50 درصد واجدین شرایط در حد مانورهای نظامی بسیاری است که با تجهیزات نظامی بسیاری برگزار می شود جنبه بازدارندگی دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور بروجرد افزود: انتخابات پر شورنشان می دهد که مردم برای منافع ملی ارزش قائل هستند.
استاد دانشگاه و دکترای فیزیک هسته ای با اشاره به راههای تحقق مشارکت حداکثری درانتخابات گفت: جدای از نتیجه آن، پیروزانتخابات پرشور به شرط تمکین به قانون مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه حضور مردم درعرصه انتخابات موجب اقتدار نظام خواهد شد افزود: مهم تر از میزان مشارکت بالا ملت نتیجه انتخاب است که باید به صورت آگاهانه باشد تا موجبات بقا وسرافرازی ملت فراهم کند.
عضو شورای اصولگرایان بروجرد با بیان اینکه ازنظر دین و دموکراسی باید شناخت وحضورآگاهانه صورت گیرد اضافه کرد: این حضور ومشارکت حداکثری محقق نمی شود مگر اینکه دست اندرکاران انتخابات و رسانه ها خود را در آگاهی بخشی و شاخصه های یک انتخاب هوشمندانه وخردمندانه موظف بدانند.
رناسی بیان کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی در بین نامزدها و هواداران آنها و برگزاری مناظره ازجمله عواملی است که موجب انگیزه و شرکت بیشتر درعرصه انتخابات می شود
وی تاکید کرد: مردم وقتی ببینند که دولت و نظام درون خانه ایی شیشه ای فعالیت می کند اعتماد آنها افزایش یافته ومیزان مشارکت ملت نیز یبشتر می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور بروجرد اضافه کرد: اگر مشارکت در انتخابات گسترده باشد در 2 بعد داخلی و خارجی آثار گسترده و موفقی خواهد داشت وتاثیر گسترده آن در بعد داخلی موجب پشتوانه مردمی و در بعد خارجی اقتدار و عظمت ایران و وحدت بین مردم و مسوولان را به نمایش می گذارد.
اگر انتخابات خوب و آگاهانه باشد بدوراز نگاه حزبی باید درمسیر پیشرفت کشور عمل کنند و کشور را به سمت درست هدایت کنند .
وی گفت: همه به خوبی می دانیم که دولت روحانی تورم را مهار کرد اما پیامد آن پایین آمدن رونق اقتصادی شد باید حد میانه ای داشته باشیم و مهار تورم در علم اقتصاد مساوی با پایین آمدن رونق اقتصادی است .
وی تاکید کرد: مردم باید به رییس جمهور منتخب هر کس که باشد احترام گذاشته و نتیجه آرا را قبول کنند در این راستا نیزباید تلاش کنیم که رئیس جمهور با اکثریت آرا وارد پاستورشود.
عضو شورای اصولگرایی اظهارکرد: در داخل کشور با مشکلات از جمله بیکاری وعدم رونق اقتصادی مواجه هستیم واگر فرد برگزیده با حضور آگاهانه و رای بالای مردم انتخاب شود به طور قطع برای این مشکلات برنامه دارد.
رناسی ادامه داد: با انتخاب افراد نخبه، توانمند و کارآمد می توان به آنها اقتدار لازم را برای گام برداشتن در راستای تحقق سیاست های نظام و چشم انداز افق20 ساله ونظارت عالیه بر نحوه امور را داد.
وی تاکید کرد: ما باید درداخل کشور بدور ازتنگ نظری سیاسی ازهمه پتانسیل های جامعه استفاده نمایییم و صرف نظر ازاصول گرا و اصلاح طلب درچوب قانون اساسی برای پیشرفت وتوسعه کشور برای کسب جایگاه مناسب در جهان تلاش کنیم.
عضو شورای اصولگرایی بروجرد اضافه کرد: رئیس جمهور منتخب باید برای حل مشکلات نگاهش به خارج نباشد و کسی نباشد که مرقوب کشورهای خارجی باشد
رناسی بیان کرد: باید با سیاست گذاری عقلانی بین آمریکا و اتحادیه اروپا تمایز قایل شد مسئولان کشورباید با اتحادیه اروپا به طور خردمندانه مشارکت اقتصادی داشته باشیم.
وی با اشاره به جایگاه احزاب در انتخابات گفت: کشورهایی که پیش تر کاری حزبی وگروهی را به صورت تخصصی آغاز کرده اند در حال حاضر از منافع این حرکت ها بهره مند هستند.
وی اظهار کرد: در ایران هیچ حزبی موفق نشده ضریب نفوذ دردل مردم را بالا ببرد براین اساس احزاب باید تلاش کنند در چارچوب قانون حرکت و در راستای پررنگ کردن نقش خود در کشورگام های جدی تری برداشته شود.
این فعال اصولگرا ادامه داد: احزاب در ایران نیز باید فعالیت خود را معطوف به زمان انتخابات نکرده و در برهه های زمانی مختلف در راستا ارتقا دانش سیاسی مردم تلاش کنند.

***جمهوری اسلامی امانت الهی است/ مردم با حضور حداکثری در انتخابات از آن حراست کنند
عضو حزب موتلفه اسلامی بروجرد گفت: جمهوری اسلامی به عنوان امانت الهی و خون بهای شهدا و دستاورد همه محرومیت ها و ظلم هایی بوده که مردم در طول هشت سال جنگ تحمل کردند که حفظ این دستاورد منوط به حضور حداکثری مردم درعرصه های مختلف ازجمله انتخابات است.
مرتضی گودرزی افزود: انتخابات سخنان مقام معظم رهبری صرف نظر ازاینکه چه کسی انتخاب می شود دشمن شکن است و نشان می دهد ملت ایران بعد 38 سال همچنان پشت سر مقام معظم در حرکت هستند .
وی با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: درمناظره های انتخاباتی همه حرفهای زیبایی زدند و مسئولیت های مهمی هم داشتند اما باید مردم با بازخوانی گذشته وعملکرد آنها اصلح ترین را انتخاب کنند.
عضو شورای اصولگرایی بروجرد تاکید کرد: در این دوره از انتخابات باید به افراد متخصص، متعهد، کارآمد و فردی که از تمامیت ارضی و اعتقادات مردم در برابر هجمه های دشمنان حفاظت و حراست می کند رای دهیم.
گودرزی بیان کرد: حل مشکلات اقتصادی با اتکا به منابع ملی بدون تکیه براستعدادهای درونی ممکن نیست در این راستا نباید به بیگانگان که جزدانه پاشی برای تفرقه ودشمنی کاردیگری ندارند اعتماد شود.
وی بیکاری را منشا فساد و ناهنجاریهای اجتماعی دانست و گفت: انتظار می رود دولتی روی کار آید که در راستای منویات مقام معظم رهبری وشعار سال اقدامات جدی انجام دهند.
وی با اشاره به نقش احزاب در جامعه افزود: احزاب و گروه ها بعد از 38سال هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و مردم عادت به شناخت آنها پیدا نکرده اند گودرزی ادامه داد: براین اساس فردی که مسئولیت وسکان حزب را قبول می کند باید برعملکرد گروه خود واعضای آن نیز نظارت داشته و مسئولیت اقدامات آنها را نیز بر عهده داشته باشد.
وی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: انتخاب مردم باید آگاهانه و نشاط گرفته از شناخت آنها از افراد باشد زیرا انتخاب احساسی و یا انتخاب قومی و قبیله ای به خصوص در انتخابات شوراهای اسلامی شهرحرکت در جهت جلوگیری از توسعه وپیشرفت مناطق است.
گودرزی با اشاره به اینکه در اسلام مسئولیت پذیری و گم نکردن هدف بسیارمهم است افزود: لازمه انتخاب افراد اصلح داشتن بصیرت، آگاهی بوده براین اساس مردم باید با حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه در جهت اعتلای کشور وشهر خود تلاش کنند.
6052/7190/7273 خبرنگاران: آمنه صارمی- علیرضا سلیمانی روزبهانی**انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.