به گزارش ایرنا فرماندار دورود در آئینی که عصر دوشنبه در محل سالن آمفی تئاتر کارخانه سیمان برگزار شد، با گرامیداشت روز کارگر گفت: اتحاد، انسجام و تعامل میان کارگران و مدیران نقش مهمی در موفقیت کار تولیدی دارد.
ماشاء الله نعمتی با بیان اینکه کارگر سرمایه اجتماعی مولد است، افزود: اگر ارتباط صمیمی و تنگاتنگ بین کارگر و کارفرما برقرار باشد بسیاری از مسایل و مشکلات واحد تولیدی حل می شوند.
وی اظهار کرد: شرکت سیمان دورود قدمت چندین ساله دارد بطوریکه مدیران بسیاری از شرکت های سیمان در سطح کشور در شرکت سیمان دورود آموزش دیده اند.
فرماندار دورود با بیان اینکه مدت زیادی است پیگیر احداث فاز چهارم سیمان دورود هستیم، افزود: امید است شرکت فارس و خوزستان به این نتیجه برسد که احداث این واحد جایگزین به علت قدمت کارخانه فعلی کاملا ضروری و اجتناب ناپذیر است.
مدیرعامل شرکت سیمان دورود نیز در این آئین گفت: ما میراث دار کارخانه ای با بیش از 60 سال قدمت هستیم که همین عمر طولانی باعث ایجاد هزینه های زیادی برای کارخانه شده است.
سید هوشنگ خلفوندی افزود: در این مدت کیفیت سیمان تولیدی ارتقا یافته و به شرایط ایده آل رسیده است.
وی با بیان اینکه تولید سیمان کارخانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 هزار تن افزایش داشته است، اظهار کرد: در این مدت نیز خط ریلی موجود در کارخانه راه اندازی شد که باعث ایجاد تنوع در نحوه انتقال محصول و توسعه بازارهای فعلی شرکت شده است.
خلفوندی خاطرنشان کرد: خط یک سیمان دورود مدت 2 سال غیرفعال بود که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری دوباره راه اندازی می شود.

** تجلیل از کارگران شهرداری پلدختر به مناسبت روز کار و کارگر
امام جمعه پلدختر در آیین تجلیل از 23 کارگر شهرداری این شهر با گرامیداشت روز کار و کارگر به جایگاه این قشر در آموزه های دینی پرداخت و گفت: کار کارگران مانند جهاد در راه خداست.
حجت الاسلام محمد سوری کارگران را با ارزش ترین قشر جامعه دانست و افزود: کارگران قشری هستند که نان حلال به خانه می برند و پیامبر اسلام می فرمایند عبادت دارای 70 جز است که کسب حلال برترین جز آن می باشد.
وی بر لزوم تامین امنیت شغلی کارگران تاکید کرد و گفت: باید به کارگران توجه بیشتری شود زیرا توانمندی های کارگران برای افزایش تولید داخلی لازم است.
وی محور اصلی تولید و اشتغال در کشور را کارگران دانست و افزود: همواره باید قدردان تلاش و کوشش کارگران در همه عرصه ها باشیم و نیازهای روزمره آنان تامین شود.
امام جمعه پلدختر کارگران را سربازان اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: این قشر می تواند با تلاش خود موجب تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال شود و صدور تولیدات به بازارهای جهانی در حوزه کاری کارگران اتفاق می افتد.
حزب‌های کمونیست، سوسیالیست و آنارشیست و اتحادیه‌های کارگری در بسیاری از کشورهای جهان این روز را با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های خیابانی برگزار می‌کنند. این روز، یادمانِ شورشِ کارگران آمریکایی در اول ماه مه 1886 در شیکاگو است.
ده‌ها سال است که به این مناسبت در این روز، در کشورهای مختلف (به استثنای ایالات متحده، کانادا و چند کشور کوچک) مراسم ویژه برگزار می‌شود. ایالات متحده و کانادا نخستین دوشنبه هر سپتامبر (شهریور ماه) را به عنوان «روزکارگر» برگزار می‌کنند.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7268/3022
خبرنگاران: فاطمه مهرابی و میلاد باقری ** انتشار دهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.