نرگس سپه وند- پاسدار در لغت به معنی نگهبان و مراقب است. پاسداران کسانی اند که در حساس ترین لحظه های تاریخ، از میان خلق برمی خیزند و همچون دژی مستحکم، مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن، گام برمی دارند.
کمر بستن برای احیای حقیقت خواهی، همتی جانانه می طلبد و تنها از مردانی چون حسین(ع) برمی آید که آزادگی و شور حقیقت جویی اش، چنان حماسه ای آفرید که تا همیشه نامش جاودان و موجب احترام انسانهای حق طلب خواهد بود.
امام حسین(ع) هنگامی که تحریف گران حقیقت، از سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و آنچه خداوند در شریعت اسلامی و از زبان قرآن بنا نهاده بود، تصویری مغایر با واقعیت ارائه کردند، بر خود فرض دید تا برای احیای آن سنت فراموش شده و نهادینه کردنش در میان امت اسلام، قیام تاریخی و حماسی اش را آغاز کند و بدین ترتیب، از دین جد خود پاسداری کند.
پیام امام خمینی(ره) به مناسبت روز پاسدار

حضرت امام خمینی(ره) در سوم شعبان سال 1399 هـ . ق برابر با هفتم تیرماه 1358 هـ . ش پیامی به مناسبت ولادت امام حسین(ع) فرستادند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.
امام حسین (ع)دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و این خصایص را فقط از زبان و بیان شیوای ایشان می‌توان شنید، در واقع آنچه امام حسین(ع) برای مسلمانان رقم زدند نشان از تفکر والای ایشان داشته است، امام حسین(ع) می‌فرمایند: من می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر را بر پا دارم و بر سنت جدم و پدرم قدم بردارم،اینکه روز ولادت ایشان به روز پاسدار نامگذاری شده حتماً در ذهن حضرت امام(ره) از عقبه و فلسفه ای برخوردار بوده ،در واقع پاسداران بهترین کسانی هستند که راه امام حسین(ع) را در میدان عمل در امروز دنیا به جهانیان نشان می‌دهند، راهی که امام حسین(ع) به تصویر کشید پاسداران ما در هشت سال دفاع مقدس تداوم بخشیدند، قانون اساسی جمهوری اسلامی وظایف پاسداران را حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان می‌کند، یعنی یک پاسدار و مجموعه پاسداران انقلاب باید حافظ انقلاب باشند تا از همه گزندها، آفتها، دسیسه ها و دشمنی دشمنان در امان بماند،در تمامی عرصه ها و صحنه‌ها به خاطر زنده نگاه داشتن دین حضور داشته باشند.

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632179
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.