به گزارش خبرآنلاین لرستان ،«فرزاد زیدی‌نژاد» در خصوص برخی انتقادها نسبت به انجمن هنرهای نمایشی مبنی بر رد یک نمایش می‌گوید: رد‌، تایید و یا مشروط بودن اجرای نمایش را شورای نظارت و ارزیابی اداره کل تعیین می‌کند نه انجمن‌. پس از تایید شورای نظارت و ارزیابی، انجمن حمایت‌هایی مانند سالن و زمان تمرین را ارائه می‌کند. بنابراین ادعای بی‌مهری انجمن نسبت به اهالی تئاتر درست نیست.
زیدی‌نژاد می‌افزاید: در این میان مباحثی مبنی بر قهر اهالی تئاتر به دلیل حمایت نشدن از انجمن مطرح می‌شود، اما واقعیت این است که قهری در کار نیست بلکه موقعیت‌های بهتری در استان‌های دیگر وجود داشته است و به آن استان‌ها رفته‌اند.


سفارشی بودن نمایش‌ها
این مسئول عنوان می‌کند: تئاتری‌ها باید نمایش‌هایی را کار کنند که مورد پسند مردم باشد، زیرا نمایشی که برای جشنواره‌هاست ممکن است به لحاظ محتوا و فنی قوی باشد اما دردی از مردم دوا نکند، در واقع سفارشی کردن تئاتر هم یک معضل جدی است. تئاتری‌ها مخاطب‌شناس نیستند در حالی که رکن اصلی تئاتر مردم هستند. یک هنرمند باید خودش خلاقیت داشته باشد و از امکانات و داشته‌های موجود استفاده کند نه اینکه شرایط را با دیگر استان ها مقایسه کند.
زیدی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 300 نفر در استان در حوزه تئاتر فعالیت دارند، می‌گوید: در طول چند ماه شروع فعالیتم هیچ بودجه و اعتباری به ما تعلق نگرفته است، اما بالاخره کار را انجام می‌دهیم زیرا نمی‌شود دست روی دست گذاشت. در حال حاضر آموزش هنرمندان با تجربه تئاتر استان را شروع کرده‌ایم و از اساتید سرشناس و مطرح کشوری استفاده می‌کنیم، زیرا می‌خواهیم تئاتر استان را ارتقا دهیم و به جایگاه خودش برگردانیم. به دنبال کارهای ریشه‌ای و بنیادی در حوزه تئاتر استان بوده و نیازمند همکاری و تعامل اهالی تئاتر هستیم.

منبع: همشهری/

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 629672
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.