به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، الهام امین‌زاده ظهر امروز در همایش حقوق شهروندی استان لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد با اشاره به وجود همگرایی لازم در استان لرستان اظهار داشت: همه شهروندان باید از اطلاعات مربوط به حقوق شهروندی آگاهی کامل داشته باشند.

وی افزود: به این منظور تمام استانداران کشور دستیاران حقوق شهروندی دارند و با ما در تهران در ارتباط هستند و برخی استان‌ها در حوزه چاپ کتاب، ساخت کلیپ و فیلم برای تشویق مردم در احترام گذاشتن به حقوق دولت و مردم بسیار فعال هستند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی حقوق مردم و دولت و مردم نسبت به همدیگر را به اضلاع یک مثلث تشبیه و عنوان کرد: اگر این امور اصلاح شوند می‌توان ادعا کرد که یک جامعه مترقی و توسعه‌یافته داریم اما این مهم تنها مطالبه و تکلیف شهروندان نیست بلکه یک تکلیف متقابل است اما چون  دولت در فضای قوی‌تری ایستاده با توجه به امکانات و قدرت خود به آن حقوق شهروندی اطلاق می‌شود.

وی با شاره به راه‌اندازی سامانه دریافت پیشنهاد‌ها و شکایات در استان سمنان بیان کرد: این طرح هنوز در سطح ملی عملیاتی نشده تا واکنش این اقدام در سطح استان سمنان بررسی شود.

امین زاده به ارائه آموزش حقوق شهروندی از طریق صداوسیما و آموزش‌وپرورش و یا در نهادهای غیررسمی تأکید کرد و گفت: باید مطالباتی که قادر به برآوردن آن‌ها هستیم آموزش داده شود و شهروندان فعال در امور شهروندی از طرق مختلف تشویق شوند.

وی بابیان اینکه منشور حقوق شهروندی برای اولین بار در این دولت ارائه شد، تصریح کرد: در آذرماه 95 این سند که بر اساس فرمان هشت ماده‌ای امام راحل(ره) در سال 61 و بخشنامه حقوق شهروندی بوده رونمایی شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی بابیان اینکه 11 هزار قانون در سایت مربوطه در هرکجای دنیا قابل‌دسترسی است خاطرنشان کرد: تدوین حقوق شهروندی در نظام اداری از دیگر اقدامات انجام‌شده در این زمینه بوده است که کارمندان دولت را پوشش می‌دهد و مصداق آن لزوم رفتار محترمانه با شهروندان، اعمال بی‌طرفانه، رفع تبعیض در نظام و فرایند اداری، دسترسی آسان و سریع به خدمات اداری، حفظ و رعایت حریم خصوصی افراد است.

وی بابیان اینکه حقوق شهروندی باید به‌صورت یک تابلوی اعلانات نصب شود تا مردم به حقوق خود آشنا شوند، تصریح کرد: باید اطلاعات موردنیاز برای آگاهی مردم در خصوص حقوق شهروندی به آن‌ها ارائه شود تا کارکنان سازمان‌ها وادارات هم به این حقوق احترام بگذارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623875
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.