کیانوش حمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: میزان اراضی آبی استان لرستان حدود 185 هزار هکتار و میزان اراضی دیم 580 هزار هکتار است.

وی در رابطه با سطح زیر کشت استان افزود: هم‌اکنون 55 هزار و 308 هکتار از اراضی آبی استان زیر کشت گندم آبی رفته است و سطح زیر کشت دیم نیز 195 هزار و 49 هکتار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کشت هفت هزار و 200 هکتار جو آبی در لرستان عنوان کرد: 100 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت جو دیم و سه هزار هکتار زیر کشت کلزار رفته است.

وی بیان کرد: تأخیر در بارندگی سبب خسارت به بخشی از اراضی زیر کشت استان شده است به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود حدود 15 درصد از تولیدات گندم و جو در استان کاهش داشته باشد.

حمیدیان میزان خسارت به بخشی از اراضی استان را 15 تا 20 درصد دانست و گفت: بخشی از اراضی زیر کشت کلزا در استان نیز دچار سرمازدگی شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل تأخیر در بارش درمجموع حدود 74 میلیارد تومان به سه محصول گندم، جو و کلزا در استان خسارت واردشده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه حدود 80 هزار هکتار از کشت گندم و جو استان تحت پوشش بیمه است، اظهار داشت: پس از برآورد میزان خسارت به کشاورزانی که کشت خود را بیمه کرده‌اند، خسارت پرداخت می‌شود.

وی در رابطه با توزیع کود در استان نیز افزود: هیچ محدودیتی برای توزیع نداریم و در سال زراعی جدید نیز تاکنون حدود 54 هزار تن کود ازته، حدود 20 هزار تن کود فسفاته و چهار هزار تن کود پتاسه بین کشاورزان توزیع‌شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611916
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.