به گزارش عبدالرضا بازدار روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان اضافه کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در دولت قبل 99صدم درصد یعنی کمتر از یک درصد بوده و اکنون این میزان به یک و سه دهم درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه در طول عمر دولت یازدهم با شناخت خوب از خاک و آب کشور و استفاده از افراد توانمند توفیقات خوبی در بخش کشاورزی حاصل شده است اظهار کرد: رشد اقتصادی مدیون رشد کشاورزی بوده و در این بخش به دلیل اهمیت غذایی بالا توجه ویژه ای می شود.
به گفته وی سال گذشته 130 میلیارد ریال برای خرید گندم به کشاورزان پرداخت شد که 510 هزارتن گندم خریداری شد.
وی افزود:در سال 95، 28 هزار و 400 تن گوشت قرمز، 61هزارو 200تن گوشت مرغ ، یکهزارو 560 تن عسل، 230هزار تن شیر و هفت هزار تن تخم مرغ در لرستان تولید شده است.
بازدار افزود: 2 میلیون و 900 هزار تن به ارزش بیش از 43 هزار میلیارد ریال تولید محصولات کشاورزی در استان بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال گذشته 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات و اعتبارات عمرانی با وجود کمبود منابع به کشاورزان پرداخت کرده ایم گفت: در سال 95، 235 طرح تعطیل شده از طریق سامانه بهینه یاب به اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال پرداخت شده است.
بازدار بیان کرد: امسال با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری یکی از برنامه ها در سازمان جهاد کشاورزی بهبود وضع موجود می‌باشد.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خوب بارندگی‌ها در استان گفت: می‌توانیم تا حدودی خشکسالی را مدیریت کرده ودر این راستا بسته های خوبی برای استفاده کشاورزان در مقاطع بحرانی طراحی شده است.
وی افزود: نزدیک به 2 هزار هکتار به فضای باغات استان اضافه کرده ایم که اکنون این میزان به 51 هزار هکتار رسیده است.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.