به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد معصومه ابتکار عصر در جلسه شورای اداری استان که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از اهداف اصلی کشور  بوده و امسال بحث اشتغال و تولید مورد تأکید است.

وی افزود: رویکردی که دولت برای حاکمیت دارد توسعه‌ای پایدار است و اینکه بتوانیم توسعه را همگام با ظرفیت‌های طبیعت و مسائل زیست‌محیطی در کشور پیش ببریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست عنوان کرد: از 17 اسفندماه سال 93 که مقام معظم رهبری در بیانات روشنگرانه خود مباحث محیط‌زیست را سرلوحه سیاست‌ها و برنامه‌های مجموعه حاکمیت قرار دادند گام بسیار مهمی برداشته شد.

وی بیان کرد: در مقطعی قرار داریم که کشور در عین  اینکه چالش‌های اقتصادی و مشکلات زیادی در راستای اشتغال و مسائل اجتماعی دارد، شرایطی که دولت در سال 92 آغاز به کارکرد در بسیاری از این زمینه‌ها و شاخص‌ها شرایط کشور بسیار شرایط ناگواری بود ولی با این‌حال مسئله محیط‌زیست جز موضوعات بحرانی و بسیار جدی کشور تلقی شد.

ابتکار تصریح کرد: دولت یازدهم از روز نخست در کنار بحران‌های اقتصادی که رشد منفی 7 درصد و تورم 40 درصد، مسائل مرتبط با اشتغال و وضعیت اقتصاد و خزانه کشور نقطه آغاز این دولت بود، رئیس‌جمهور در کنار همه این موضوعات بحث محیط‌زیست را از قلم نینداخت که این نگاه بلند شاخصه دولت یازدهم است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار رشد اقتصادی، بهبود شاخص‌های اجتماعی و وضعیت شاخص‌های تولید و اشتغال که کارهای بزرگی اتفاق افتاد، موضوع محیط‌زیست یکی از مؤلفه‌های مهم و تعیین‌کننده در سیاست‌های ملی، منطقه‌ای و استانی بود که این مسئله حاکی از نگاهی است که پیوند مسائل محیط‌زیست را با مسائل اقتصادی، معیشت و زندگی مردم ارتباط دارد و تمام دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه جرم انگاری محیط‌زیست مورد تأکید مقام معظم رهبری است و برای قوه مقننه که قوانین موردنیاز را داشته باشیم نیز تکالیفی مشخص است گفت: بعد از سه سال و نیم در راستای هوای پاک در صحن علنی مجلس هشت ماده‌قانون به تصویب رسیده که گام بزرگی است.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار در قانون مسئله گردوغبار آورده که رویکرد بسیار نوین، روزآمد و درعین‌حال کاربردی است برای اینکه هوا سالم باشد و مردم بتوانند در هوای  سالم تنفس، زندگی و کار کنند.

در حال تکمیل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605949
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.