به گزارش روابط عمومی استانداری، سعید شبستری روز سه شنبه در جمع اهالی روستای کاسین از توابع شهرستان ورزقان، با بیان این که بعد از انقلاب کارهای زیادی در این کشور انجام شده، افزود: خدمت به مردم افتخاری برای ماست و ما این مهم را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانیم.
وی ادامه داد: هرچند در ابتدای دولت یازدهم، مشکلات و تنگناهای زیادی گریبان‌گیر کشور و مردم شده بود و دولت نیز با مسایل مختلفی از جمله تحریم، تورم، بدهی و کاهش درآمدهای نفتی روبه‌رو بود، اما بعد از سه سال شرایط بسیار تفاوت کرده و وضعیت کشور رو به بهبود است.
شبستری افزود: اگر چه رسیدن به شرایط مطلوب‌تر زمان‌بر است اما دولت همه تلاش خود را برای حل مشکلات کشور و مردم به کار گرفته است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که در سال 92، میزان ذخیره گندم استان به اندازه 3 یا 4 روز بود، افزود: امروز با تلاش دولت و کشاورزان، برای بیش از 700 روز ذخیره گندم داریم و هیچ نگرانی از این بابت احساس نمی‌شود.
وی با بیان این که دولت خدمت‌رسانی به روستاها را وظیفه خود می‌داند، گفت: متاسفانه در سال‌هایی که دست دولت از نظر اعتباری باز بود کار چندانی انجام نشد که نمونه آن جاده روستای کاسین است که انجام نشده، اما دولت فعلی تمام تلاش خود را برای اتمام چنین طرح هایی به کار گرفته است.
شبستری افزود: دولت مصمم است علاوه بر تسویه بدهی‌هایی که از دولت گذشته به جا مانده، کارهای بزرگی را هم انجام دهد که این کارها شروع شده و با قدرت ادامه خواهد داشت.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر مشارکت مردم در توسعه و آبادانی استان، خاطرنشان کرد: باعث خوشحالی است که در شهرستان ورزقان دو طرح آبرسانی با مشارکت اهالی روستاها انجام شده است.
وی اظهارکرد: کشور برای همه مردم است و تنها متعلق به دولت نیست و همان طور که رهبری تاکید کرده‌اند باید با وحدت و همدلی در کنار هم تلاش کنیم.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 2 مجموعه ورزشی در روستاهای کاسین و زغن‌آباد با مشارکت پتروشیمی تبریز، گفت: این طرح ها مربوط به سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده ارسباران بود که با پیگیری‌های فرمانداری و مردم و همکاری پتروشیمی تبریز امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از آن ها باشیم.
شبستری اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که تولید و اشتغال را در مناطق روستایی توسعه دهیم و حضور سرمایه‌گذاران در روستاها در این زمینه بسیار با ارزش است.
وی به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام داده و مردم نیز باید مشارکت کنند تا برنامه‌های دولت در این زمینه تحقق یابد.
امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی سه طرح عمران روستایی در شهرستان ورزقان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی سه طرح دیگر عمرانی و صنعتی نیز در این شهرستان آغاز شد.
طرح آبرسانی به روستای زغن‌آباد با اعتبار 380 میلیون تومان و طرح آبرسانی به روستای کاسین با اعتبار 550 میلیون تومان از جمله این طرح‌ها بود که با افتتاح آنها، بیش از 1300 خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.
همچنین با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی 2 واحد خانه مددجویی روستایی در شهرستان ورزقان به بهره‌برداری رسید.
آغاز عملیات اجرایی 2 سالن ورزشی در روستاهای زغن‌آباد و کاسین با مشارکت شرکت پتروشیمی تبریز از دیگر برنامه‌های سفر معاون استاندار به شهرستان ورزقان بود.
همچنین عملیات طرح تولید قطعات فولادی 20 هزار تنی در شهرک صنعتی ورزقان با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای یکصد نفر آغاز شد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین از عملیات اجرایی بیمارستان ورزقان بازدید کرد.
شهرستان ورزقان با وسعت 2368 کیلومتر مربع (5.2 درصد مساحت استان) در 75 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان‌های هریس، تبریز و شبستر هم‌مرز است.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، جمعیت شهرستان ورزقان در حدود 45708 نفر (1.2 درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان 5385 نفر برآورد شده است. جمعیت شهری این شهرستان 6758 نفر و جمعیت روستایی آن 38950 نفر و تعداد خانوار آن 12244 خانوار است.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.