حجت الاسلام حسن ترابی در نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین با حضور رهبر انقلاب در تهران افزود: در حالی که دولت های عربی اسلامی بر اثر مسایل حاشیه ای دچار انفعال و غفلت روز افزون شده اند برگزاری این اجلاس جهانی نوید بخش و دلگرم کننده بوده و این رخداد مهم تنفس بر روی مسایل حساس اسلام است.
وی اظهار کرد: دشمنان به ویژه آمریکا، انگلیس و کشوررهای غربی صهیونیست ها با ا یجاد کانون های بحران و دامن زدن به جنگ های داخلی سعی دارند مساله فلسطین را به حاشیه بکشانند و حمایت از آرمانهای فلسطین را کم رنگ و برای رژیم جعلی صهیونیست حاشیه ای امن درست کنند.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: در شرایط امروزی دولتها و رژیم های عربی که زمانی مدعی پیشگامی مبارزه با اسراییل بودند و نان مبارزه با رژیم غاصب را می خوردند حال حاضردر مسیری قرار گرفتند که نه تنها با آرمان فلسطین زاویه آشکاری پیدا کرده اند بلکه به صورت علنی و آشکار با صهیونیست ها رابطه برقرار می کنند.
حجت الاسلام ترابی ادامه داد: همه دولتهای عربی اسلامی که روزی خود را مدعی مبارزه انحصاری با صهیونیست ها می کردند امروز با کمال خفت و خواری دست دوستی به سوی اسراییلی ها دراز می کنند اما جمهوری اسلامی در 38 سال گذشته پای آرمان فلسطین مانده و هزینه آن را به جان خریده و دفاع از مظلومان عالم را وظیفه خود می داند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درکنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب مساله فلسطین را محوری ترین، اصلی ترین و مهمترین مساله جهان اسلام دانسته و فرمودند غفلت از آن موجب خسران جهان اسلام و سلطه بیگانگان است.
خطیب نمازجمعه بروجرد گفت: طرح های دشمن برای منحرف کردن مسلمانان از مساله اصلی یعنی اشغال فلسطین است که دست به فتنه و ایجاد جنگ های داخلی و راه اندازی گروهک های تکفیری تروریستی مانند داعش می کنند تا حامیان واقعی فلسطین را درگیر مسایل حاشیه ای کنند.
حجت الاسلام ترابی افزود: رهبر معظم انقلاب مهمترین دستاورد مقاومت را معکوس نمودن گستره جغرافیایی رژیم صهیونیست دانستند و فرمودند اسراییل شعاراز نیل تا فرات را سر می دهند و به دنبال گستره سرزمینی و کشور گشایی بودند اما امروز نه تنها نتوانستند کشور گشایی کنند بلکه آنچه در اشغال داشتند یکی پس از دیگری از دست داده اند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: در حاشیه این کنفرانس دولتمردان رژیم صهیونیستی، عربستان صعودی و ترکیه اظهاراتی در مورد جمهوری اسلامی مطرح کردند که حکایت از طرح مشترک میان آنها برا ی دامن زدن به بحران منطقه بوده و آن اینکه جمهوری اسلامی در راس تروریست قرار دارد.
امام جمعه بروجرد افزود: این نسبت های ناروا و اتهاماتی که به جمهوری اسلامی می زنند سابقه طولانی مدت دارد و دشمنان از گذشته با این هدف بر جنایات خود سرپوش گذاشته و جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریست کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مسکن مهر اظهار کرد: این طرح در دولت قبل با هدف حمایت از مردم و خانه دار شدن آنها خدمتی اثر گذار به مردم بود و در ابتدا خوب عمل کرد ودر اثرکمبود نظارت با کندی مواجه شد.
امام جمعه بروجرد با انتقاد از عملکرد تعاونی توحید مسکن مهر بروجرد گفت: عدم توجه این تعاونی به تعهد خود موجب شده تا متقاضیان مسکن مهر این تعاونی تاکنون خانه دار نشده ومدام برای دریافت حق خود راه بین فرمانداری و دفتر امام جمعه را تجمع کنند.
حجت الاسلام ترابی تاکید کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری و دادستان بروجرد مشکل متقاضیان مسکن مهر تعاونی توحید را پیگیری نمایند.
7273/6052
خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.