متوسط دبی (آبدهی) ۱۳ رودخانه اصلی لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۶۸ و نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت ۷۰ درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: متوسط دبی (آبدهی) ۱۳ رودخانه اصلی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۶۸ و نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت ۷۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش جماران، احمد گودرزی اظهار کرد: در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ متوسط دبی رودخانه بادآور ایستگاه نورآباد ۴۰ صدم متر مکعب بر ثانیه شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: آبدهی رودخانه دوآب الشتر در ایستگاه سراب صیدعلی ۷۲ صدم مترمکعب بر ثانیه است و نسبت به سال گذشته ۸۱درصد، دبی کنونی رودخانه هرو ایستگاه کاکارضا با ۱.۱۱ مترمکعب بر ثانیه ۶۵ درصد و دبی رودخانه خرم آباد در ایستگاه چم انجیر با ۱.۸۰ مترمکعب بر ثانیه، ۷۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته اند.

وی تصریح کرد: همچنین دبی کنونی رودخانه کشکان در ایستگاه دو آب ویسیان یک مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد کاهش یافته و آبدهی رودخانه خرم آباد در ایستگاه دوآب ویسیان با ۲.۵۰ مترمکعب بر ثانیه، ۶۹ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

گودرزی ادامه داد: دبی کنونی رودخانه افرینه در ایستگاه کشکان با ۲.۶۵ مترمکعب بر ثانیه، ۸۴ درصد کمتر شده و دبی این رودخانه در ایستگاه چولهول ۵۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به پارسال ۶۱ درصد افت دارد.

وی گفت: دبی رودخانه برآفتاب ایستگاه مادیان رود در حال حاضر صفر است، و دبی کنونی رودخانه کشکان در ایستگاه پلدختر ۴.۲۰ مترمکعب بر ثانیه گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون دبی رودخانه سیلاخور در ایستگاه رحیم آباد صفر است اظهار کرد: رودخانه ماربره ایستگاه دورود هم اکنون با دبی ۱.۵۰ مترمکعب بر ثانیه، ۶۴ درصد و رودخانه تیره ایستگاه دورود نیز با دبی یک مترمکعب بر ثانیه ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارند.

گودرزی اضافه کرد: تغییرات دبی ایستگاه‌های هیدرومتری رودخانه های اصلی لرستان براساس گزارش های خردادماه می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.