صادرات گوسفند برای مقابله با خشکسالی با در نظر گرفتن موضوع تامین امنیت غذایی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: صادرات گوسفند برای مقابله با خشکسالی با در نظر گرفتن موضوع تامین امنیت غذایی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، مرتضی رضایی بعدازظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح یک دامداری مدرن ۵۵۰۰ راسی دام سبک در شهرستان بویبن زهرا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی چند سالی است که بحث صادرات گوسفند مطرح شده و قرار است با هدف مقابله خشکسالی اجرایی شود. 

این مسوول اظهار داشت: تصمیم داریم بخشی از این گوسفندها را به شکل مدیریت شده و نه به صورت آزاد به کشورهای دیگر صادر کنیم و دوبرابر وزن آن گوشت به کشور وارد کنیم؛ چون قیمت این دام‌های سبک در کشورهای همسایه بالا بوده و به سود دامداران داخلی است.

این مسوول گفت: یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی افزایش و توسعه نژادهای پربازده است تا تامین شیر و گوشت کشور به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

وی در خصوص گوسفند نژاد شال نیز گفت: نژاد شال در حال حاضر تحت یکسری فعالیت های اقدامات ژنتیکی و اصلاح نژاد در وزارت جهاد کشاورزی است تا شاهد تقویت و توسعه این نژاد دامی دوقلوزا باشیم..

این مسوول گفت: نژاد شال همانند نژاد افشاری یک نژاد اصیل بوده و خاستگاه آن در همین منطقه بویین زهرا در استان قزوین است. 

وی اضافه کرد: مشکل گوسفندهای نژاد داخل این است که به مرور زمان صفت دوقلوزایی را از دست می‌دهند و در تلاش هستیم تا با فعالیت های ژنتیکی از این اقدام جلوگیری کنیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.