مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از کاهش 45 درصدی آمار غرق شدگی در رودخانه های این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۹ نفر در روخانه‌های استان غرق شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد حوادث غرق شدگی کاهش داشته است.

به گزارش جماران، صارم رضایی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۱۷۶ مورد حادثه در لرستان رخ داده که در مجموع ۶۲۳ نفر آسیب دیده اند.

وی گفت: همچنین تعداد ۱۵ سورتی پرواز در عملیات امداد هوایی صورت گرفت که در مجموع بیش از ۳۰ساعت پرواز انجام شده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده ۶ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع (۱۰نفر آسیب دیده)، یک مورد برف و کولاک(۲نفر آسیب دیده)، ۹۶ مورد حوادث جاده ای (۲۸۰ نفر آسیب دیده)، یک مورد سیل و آبگرفتگی ( ۲۴۵نفر آسیب دیده)، ۲۱ مورد خدمات حضوری، پنج مورد خدمات شهری، ۳۰ مورد حادثه کوهستان(۵۰ نفر آسیب دیده) و ۶ مورد حوادث صنعتی و کارگاهی (چهار نفر آسیب دیده) در لرستان رخ داده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۹ نفر در رودخانه های استان غرق شده که تعداد ۲۲  نفر فوت شده اند اما در سه ماهه نخست سال ۹۸ تعداد ۱۶ نفر غرقی گزارش شده که ۱۳ نفر فوتی داشته ایم.

رضایی گفت: همچنین در سه ماهه نخست امسال ۹ نفر در روخانه های لرستان غرق شده و تعداد هفت نفر فوتی گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد حوادث غرق شدگی کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان بر اثر غرق شدگی جان خودشان را از دست می‌دهند، از مردم خواهش می‌کنیم نکات ایمنی را در خصوص شنا کردن در بستر رودخانه‌ها رعایت کنند.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم از شوخی کردن در هنگان شنا جداً خودداری کنند، قبل از ورود به آب از وضعیت عمق آب و دمای آب اطلاعات کاملی داشته باشند زیرا تعداد زیادی از عزیزان هم استانی بر اثر سردی آب و یا شیرجه زدن در آب‌هایی که سنگلاخ بوده غرق شده اند؛ همچنین آشنایی کامل با فنون شنا داشته باشند و به علائم ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده در کنار رودخانه‌ها حتماً توجه کند.

رضایی اضافه کرد: در صورت بروز هر نوع حادثه‌ای عزیزان هم استانی می‌توانند با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان لرستان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.