استاندار لرستان از مردم خواست ابتلای خود یا اطرافیان به کرونا را پنهانکاری نکنند.

استاندار لرستان گفت: برخی افراد به دلایل غیرمنطقی ابتلای خود یا اطرافیان به کرونا را کتمان می‌کنند که این امر موجب شیوع هرچه بیشتر بیماری در جامعه می‌شود.

به گزارش جماران، سید موسی خادمی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی افزود: افرادی که ابتلای آنان به بیماری محرز می شود، بدون هرگونه پنهان کاری در این رابطه و برای پیشگیری از گسترش بیماری، فاصله خود با دیگران را حفظ کرده و افرادی را که با آنها در ارتباط بوده اند جهت انجام آزمایش مطلع سازند.

وی اظهار داشت: قطع زنجیره کرونا در گرو همکاری مردم و جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی است بنابراین افراد بیمار نباید بیماری خود را پنهان کنند چراکه این عمل موجب ابتلای تعداد بیشتر و البته طولانی شدن زمان کنترل کووید ۱۹ می شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موارد مهمی در زمینه مقابله با بیماری به تصویب رسید که در روزهای آتی ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد اما در مجموع با توجه به شرایط بیماری ناگزیر هستیم فعالیت های اقتصادی را در کنار کرونا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه دهیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: برای کنترل وضعیت بیماری باید فعالیت های روزمره را در کنار کرونا انجام دهیم و همچنان تاکید بر استفاده اجباری از ماسک در اماکن عمومی، ادارات، بازارها و مراکز مشابه وجود دارد.

خادمی افزود: بازگشایی بازار ها و مراکز اقتصادی با رعایت دستورالعمل ها و بر اساس نظارت می باشد که در همین راستا تیم های نظارتی، فعالیت این اماکن را رصد می کنند و  جریمه هایی از قبیل اخطار، پلمب، جریمه نقدی  برای برخورد با خاطیان مصوب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.