مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی لرستان از فراهم شدن مقدمات احیای 30 تعاونی راکد این استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی لرستان گفت: مقدمات احیای ۳۰ واحد تعاونی راکد که قابلیت بازگشت به چرخه تولید دارند فراهم شده است.

به گزارش جماران، علی آشتاب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به انتخاب شعار سال از طرف مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" و با برنامه ریزی صورت گرفته نقاط قوت و ضعف تعاونی‌های راکدی که  قابلیت احیا و بازگشت به تولید دارند در حال برررسی است.

وی با بیان اینکه تعاونی ها منجر به توسعه اقتصادی، بهبود کسب و کار اقشار مختلف می شوند ادامه داد: برنامه‌ریزی سال جاری برای تشکیل ۱۰۰ تعاونی جدید است که باید باتوجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه‌های مرتبط تصویب نهایی شود.

وی اظهار داشت: تعاونی‌های لرستان سال گذشته بیش از ۴۶ میلیون دلار درحوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی  را به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این امر از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

آشتاب گفت:  سال گذشته  ۱۱۲ طرح تعاونی در زمینه‌های مختلف با یک هزار و ۷۲۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۵۴۳ نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت ۷۵ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی مهارتی تخصصی ، مدیریتی و مجازی برای تعاونگران لرستانی برگزار شده است.

وی افزود: ۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان  می باشد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.