مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتاب خوانی وزارت ارشاد گفت: 50 روستای دوستدار کتاب در کشور وجود دارد.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتاب خوانی وزارت ارشاد گفت: 50 روستای دوستدار کتاب در کشور وجود دارد و سهم لرستان از این تعداد کتابخانه روستای فرسش الیگودرز است.

به گزارش  جماران، ابراهیم حیدری در جلسه مشترک با سخنگوی شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور و کتابدار کتابخانه فرزانگان الیگودرز با بیان اینکه 50 روستای دوستدار کتاب در کشور وجود دارد، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید با اجرای طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب توسط وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی فعالیتهای عمرانی و فرهنگی گسترده ای در کشور و خصوصا مناطق محروم انجام شده است.

وی تصریح کرد: روستای فرسش از توابع الیگودرز تنها روستای دوستدار کتاب استان لرستان در سطح کشور است و به واسطه همین طرح نیز توانسته ایم کتابخانه ای استاندارد و با همه امکانات را در این روستا احداث کنیم.

وی گفت: کتابخانه روستای فرسش با پیگیری های دبیرخانه شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور تکمیل و تحویل نهاد کتابخانه های عمومی کشور شده  و تا کنون بیش از ۲۵۰ میلیون تومان برای احداث آن هزینه شده است.

حیدری افزود: تا کنون بیش از ۵۰ میلیون تومان هدایای نقدی و اقلام فرهنگی به واسطه پیگیری های دبیرخانه شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور به هر کدام از روستاهای دوستدار کتاب اهدا شده است.

حیدری اظهار داشت: مجمع عمومی روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور سال قبل با  حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد که این مهم اقدام مثبتی در راستای هم افزایی و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جوامع روستایی می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.