استاندار لرستان گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، لرستان در وضعیت هشدار قرار دارد و لازم است با توجه به اختیاراتی که به فرمانداران برخی از شهرستان‌ها داده شده است، اقدامات کنترلی را انجام دهند.

استاندار لرستان با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در این استان، گفت: به برخی از دستگاه‌ها تأکید شده، مجدداً محدودیت‌های لازم را برای مقابله با کرونا به کار گیرند.

به گزارش جماران، سید موسی خادمی در جلسه شورای اداری لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک مناسبت‌های ماه اخیر، ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، ۲۹ اردیبهشت روز موزه و میراث فرهنگی و ۳۰ اردیبهشت روز جمعیت را به مجموعه‌های مذکور تبریک و تهنیت گفت.

وی نکته مهم این جلسه را موضوع کرونا عنوان کرد که در استان لرستان علی رغم اطلاع رسانی و انجام تمهیدات لازم متأسفانه روند کاهشی ملاحظه نمی‌شود و شیوع بیماری در حال افزایش است.

استاندار لرستان، بخشی از دلایل افزایش آمار را حجم تعداد تست و بیماریابی در استان عنوان کرد و گفت: مهمترین نکته، جلوگیری از شیوع این بیماری است که به برخی از دستگاه‌ها تأکید شده، مجدداً محدودیت‌های لازم را برای مقابله با کرونا به کار گیرند.

خادمی، تصریح کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، لرستان در وضعیت هشدار قرار دارد و لازم است با توجه به اختیاراتی که به فرمانداران برخی از شهرستان‌ها داده شده است، اقدامات کنترلی را انجام دهند.

وی، عنوان کرد: در شرایط کنونی اگر دستگاهی موضوعی مطرح کند که باعث ازدحام و اجتماع مردم به بهانه دریافت خدمات اداری و دولتی شود، مدیر آن دستگاه مسئول خواهد بود و لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی با نظارت بر زیرمجموعه خود بر عدم شکل گیری اجتماعات اقدام کنند.

استاندار لرستان در خصوص برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: با توجه به اینکه وضعیت اکثر شهرستان‌ها و مناطق استان زرد یا قرمز است و با توجه به سخنرانی مقام معظم رهبری رأس ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه، لذا بر این اساس راهپیمایی روز جهانی قدس متناسب با دیگر مناطق کشور در استان لرستان برگزار نمی‌شود.

خادمی در خصوص برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: لازم است مدیران به ویژه دستگاه‌هایی که در این زمینه مرتبط هستند از جمله نیروهای مسلح، سازمان حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و بنیاد شهید مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، گفت: لازم است صدا و سیما با پخش برنامه‌های ویژه و دعوت از افراد متخصص و مؤثر این مفهوم را ترویج کند تا بتوانیم شرایط کنونی را به سلامت طی کنیم.

استاندار لرستان، گفت با توجه به وضعیت شیوع کرونا در سطح استان ممکن است تصمیمات خاصی در هفته پیش رو اتخاذ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.