سید امین قاسمی روز پنجشنبه به رسانه ها  با بیان به اینکه صنایع دستی لرستان شامل تولیدات عشایری، روستایی و شهری است اظهار داشت:  بیشتر تولیدات صنایع دستی عشایری به مصرف خانوار می‌رسند و کمتر به بازار عرضه می‌شوند.

وی به فعال بودن ۵۲ رشته صنایع دستی در استان اشاره کرد و افزود: سیاه چادربافی، چیت بافی، قالی و گلیم بافی، جاجیم‌بافی رنگرزی، خراطی، نمدبافی، قلم زنی و ورشوسازی برخی از رشته های فعال صنایع دستی در لرستان به شمار می روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان فعال بودن رشته های مختلف صنایع دستی در این استان را بر مبنای نیازمندیهای مردم در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: نوع، شکل، نحوه تولید و کیفیت صنایع دستی استان لرستان متاثر از ویژگیهای مختلف اقتصادی، اجتماعی ـ فرهنگی و محیطی این استان است و مردم این دیار تحت تاثیر عوامل مذکور از گذشته­های دور با استفاده از محصولات کشاورزی، دامی و کارگاهی به تولید صنایع دستی پرداخته تا علاوه بر پر کردن اوقات فراغت راه دومی برای امرار معاش خوبی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان نیز برگزاری ۲۹ دوره آموزشی در سال ۹۸ برای هنرمندان صنایع دستی لرستان را گامی مهم در توسعه و ترویع این هنر صنعت در استان نام برد و افزود: در حال حاضر یک بازارچه دائمی در خرم آباد و سه بازارچه موقت و خودگردان با همکاری بخش خصوصی در شهرهای بروجرد، دورود و الیگودرز تولیدات صنایع دستی استان را عرضه می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در خصوص فروش صنایع دستی استان کارهای بیشتری صورت گیرد بیان داشت: سال گذشته به صورت فروش چمدانی ۵۵ هزار دلار و از طریق گمرک نیز ۶ هزار دلار صادرات محصولات صنایع دستی استان را به کشورهای مختلف داشته ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.