اهدای خون عملی انسانی است که به بیماران نیازمند زندگی دوباره می بخشد، بیمارانی که نیاز همیشگی به خون دارند و این قطره های سرخ، نجات بخش زندگی آنان است.

زندگی بسیاری از انسانها، مانند بیماران دیالیزی، هموفیلی و دیگر بیماران به اهدای خونی بستگی دارد که انسان های بخشنده با اهدا خون خود امیدی دوباره به بیماران می دهند.

بیمارانی بر تخت بیمارستان خوابیده و چشم انتظار اهدای قطره های خونی هستند تا بار دیگر امید به زندگی را در شریان های حیاتی آنها جریان یابد.

اهداکنندگان مستمر در طول سال برای اهدای خون به بیماران نیازمند همیشه در صحنه بخشش زندگی حضور دارند، زمستان و تابستان فرقی ندارد، هر زمانی که نیاز به خون باشد برای اهدای خون حاضر می شوند.

ماه رمضان سراسر برکت است، هر روز و هر ساعت این ماه بندگان به هر طریقی خود را به خدا نزدیک می کنند و انجام کارهای نیک به اوج می رسد.

یکی از اقدامات بسیار مهرورزانه در این ماه، نذر خون است، روزه داران در شب های قدر بعد از افطار برای اهدای خون اقدام می کنند تا علاوه بر عبادت ها و زمزمه ها با پروردگار، بتوانند زندگی یک بیمار نیازمند به خون را نیز نجات دهند.

نذر خون هر ساله پرشورتر و با حضور بیشتر اهداکنندگان خون برگزار می شود، روزه داران برای اهدای زندگی به نیازمندان خون، فداکاران و ایثارگرانه اقدام می کنند و قطره های سرخ را برای زندگی به بیماران هدیه می دهند.

انگار در این ماه برای انجام کارهای خیر، همه تلاش می کنند تا گوی سبقت را از هم بگیرند، کمک معیشتی به نیازمندان، اهدای خون، دستگیری از مستمندان، سرپرستی ایتام از کارهایی است که در این ماه صورت می گیرد.

نجات جان انسانها بسیار لذت بخش است، انسانهایی که می توان با اهدای خون به آنها در این ماه پر خیر و برکت، اجرا و پاداش بسیاری از برای ره توشه خود فراهم کنیم.

یکی از اهدا کنندگان مستمر خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هر چند ماه یکبار برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون بروجرد مراجعه می کنم و برای رضای خدا خون خود را اهدا می کنم.

حجت معظمی افزود: بعد از اهدا خون بسیار سرزنده و شاد هستم و از زندگی خود لذت می برم زیرا قطره های خون من زندگی دوباره را به یک انسان دیگر می بخشد.

وی اظهار داشت: خون یک امر پسندیده است که می تواند بذر مهربانی را در جامعه پراکنده کند و کسانی که توان این کار را دارند از اهدا خون خود دریغ نکنند زیرا خداوند در پاداش اهدا خون سلامتی و سرزندگی را هدیه می دهد.

وی بیان کرد: عمل پسندیده نذر خون در شب های پر فیض قدر اقدامی زیبا است که چند سالی است انجام می شود و من نیز نوبت اهدا خون را طوری تنظیم کرده ام که در شب قدر آن را انجام دهم زیرا هر عملی ثواب و خیری در ماه مبارک رمضان مخصوصا شب های قدر مضاعف می باشد.

سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: پایگاه انتقال خون بروجرد علاوه بر فعالیت معمولی در سه شیفت کاری تا ساعت ۲۴ در شب های ماه مبارک رمضان در دومین شب قدر شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و شب شهادت امیر المومنین(ع) در پایگاه انتقال خون خیابان صفا پذیرای مردم خواهد بود.

علی شجاعی افزود: پایگاه انتقال خون خیابان صفا در شب ۲۱ رمضان از ساعت ۲۰ الی ۲۴ فعالیت خواهد داشت و شهروندان بروجردی برای اهدا خون می توانند مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به همه گروههای خونی نیاز داریم و روزه داری برای اهدا خون مانعی ندارد.

وی بیان کرد: روزه داران بعد از افطار می توانند برای اهدا خون مراجعه کنند و بعد از اهدا خون تا سحر از مایعات بیشتری استفاده کنند.

سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم از مبتلا شدن به این بیماری لازم به ذکر است که کلیه مراحل اهدا خون در محیطی کاملا استریل و ضد عفونی شده برای هر فرد انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.