سمانه حسن‌پور روز چهارشنبه در خصوص گزارش عملکرد حوزه معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان اظهار داشت: سال گذشته اقدامات مهمی توسط همکاران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان انجام شد که یکی از مهمترین آنها تهیه نشریه الکترونیکی فرهنگ آبادی‌های استان بود.
وی خاطر نشان کرد: این نشریه حاوی اطلاعات تفصیلی جمعیت آبادی های استان بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ و اطلاعات ۹۱ شاخص مهم و کلیدی در زمینه مشخصات، ویژگی ها و امکانات ۳۴ هزارو هشت آبادی دارای سکنه و خالی از سکنه استان براساس آخرین اطلاعات ثبتی دستگاه های اجرایی در سال۹۸ می باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح نمود: این نشریه بعداز اتمام سرشماری در بین استان های کشور برای دومین سال متوالی در استان تهیه و جمع آوری شده است.
حسن پور در ادامه اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجام شده که به طور ویژه در سطح استان انجام شد تهیه اطلس کلیه مراکز شهرستان‌های استان است چنانکه این کار در سایر استان ها فقط برای مراکز استان انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: اطلس نقشه های شهری شامل ۵۱۵ نقشه موضوعی مراکز شهرستان های استان که بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن۹۵ تهیه و گردآوری شده است.

حسن پور افزود: بهنگام سازی نقشه آماری شهرخرم‌آباد و چند آبادی دارای نقشه بلوکه آبادی های دارای ۳۰۰ خانوار به بالای این شهرستان نیز انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: در این خصوص لایه های GIS تهیه و بهنگام شده این نقشه ها برای استفاده دستگاه‌ها بر روی سامانه قرار گرفته و می‌توان از آن استفاده کرد.
وی در ادامه به تهیه سیستم اطلاعات مدیریتی در سال آینده اشاره کرد و افزود: در این سیستم همه شاخص‌های آماری مورد نیاز برای برنامه‌ریزان در قالب یک برنامه جمع آوری و به صورت ماهانه، فصلی و سالانه ارائه می گردد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان داشت: این اقدامات مازاد بر فعالیت هایی است که ذیل معاونت آمار و اطلاعات سازمان به صورت سالانه انجام می‌شود.
سمانه حسن پور در پایان یادآوری کرد: معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دو سال متوالی توسط مرکز آمار ایران بعنوان معاونت برتر در بین تمامی معاونت های آمار استان های کشور در شاخص های ارزیابی انتخاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.