به گزارش خبرنگار مهر، عزیز نظری روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی منطقه معمولان اظهار داشت: ظرفیت پنج نفری مشاوره پرورشی در سطح بخش معمولان بسیار کم و پاسخگوی تعداد سه هزار و ۱۰۰ دانش آموز ۶۸ مدرسه این بخش نیست.

وی افزود: ۴۹ مدرسه ابتدایی بخش معمولان نیز نیاز به مشاوره دارند و انتظار می‌رود راهکارهایی در راستای جذب مشاوران دارای صلاحیت و باکیفیت در این مراکز و دارالقرآن این بخش به کار گرفته و راه اندازی شوند.

مدیر آموزش و پرورش معمولان گفت: چهار مدرسه این بخش در سیل فروردین ۹۸، به طور کامل دچار آسیب شدند که به برکت خیران و با زحمات و پیگیری‌های ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان، اکنون ۱۵ مدرسه در بخش معمولان افتتاح و یا درحال ساخت است.

نظری افزود: پس از سیل ۱۳۹۸، سیل خَیران به منطقه معمولان سرازیر شد و اکنون تنها پنج مدرسه از ۶۸ مدرسه این بخش کلنگی است، یعنی همه بازسازی و توسط آموزش و پرورش تجهیز شدند که این حاصل تلاش شبانه روزی خیران در منطقه بود.

وی یادآور شد: مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی منطقه معمولان به همراه تجهیزات با اعتباری بیش از ۳۰ میلیون تومان راه اندازی شد.

مدیر آموزش و پرورش معمولان افزود: این مرکز ظرفیت و فرصتی برای مشاوره و مشورت کردن در حوزه آموزش و پرورش و موارد دیگر و کمک به رفع نیازهای دانش آموزان در سطح بخش است.

نظری یادآور شد: به طور مثال علاوه بر برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد که مقام معظم رهبری و وزارت آموزش و پرورش به آن تاکید دارند، اکنون نیز در بحث استرس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا که خیلی از افراد از مبتلا شدن به آن استرس دارند نیاز به مشاوره وجود دارد که این مرکز پاسخگوی این گونه موارد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.