به گزارش خبرنگار مهر، روز دوشنبه در مراسمی با حضور سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان و خیرین مدرسه ساز آقایان اکبری و ولیپور، کلنگ مدرسه ۶ کلاسه روستای چشمه خانی در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع که توسط خیرین اهدا شده، در ۱۰۰۰ متر مربع زیربنا با سازه بتنی و با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

علی تیموری مدیر آموزش و پرورش نورآباد در این مراسم، گفت: کار شناسایی مدارس نیازمند ساخت و مرمت در شهرستان نورآباد به نحو شایسته ای توسط نوسازی مدارس انجام گرفته و در این راستا تا کنون عملیات اجرایی ۲۳ مدرسه به اتمام رسیده و یا تا حد قابل توجهی انجام گرفته است.

وی افزود: روستای چشمه خانی با دارا بودن ۳۶۰ دانش آموز در دو شیفت و موقعیت مهاجر پذیری آن، شدیداً نیازمند فضای آموزشی مناسب بود که بحمدالله نوسازی مدارس با توجه ویژه به این روستا، برای رفع این کاستی اقدام کرده است.

امیر غفوری نژاد سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان افزود: در شهرستان نورآباد ۱۴ مدرسه با ۷۳ کلاس درس و با مجموع اعتبار ۲۹ میلیارد تومان توسط اداره کل نوسازی مدارس در دست اجراست که با توجه به پراکندگی شهرستان‌ها، بیش از ۱۰ درصد اعتبارات ساخت و توسعه فضاهای آموزشی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۴ پروژه در دست اجرا در نورآباد ۶ پروژه با ۲۸ کلاس درس و اعتبار ۱۲ میلیارد تومان توسط خیرین در دست اجرا است که جذب خیرین برای ساخت این مدارس مرهون زحمات بی شائبه و شبانه روزی معاونت مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس است.

سرپرست نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: در جهت استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس نورآباد از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ بیش از ۱۵۰ مدرسه با ۶۱۶ کلاس درس و با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.