محمود ثمینی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن شب‌های قدر و برگزاری مراسمات مذهبی افزود: تصمیم گیری در این خصوص در ستاد استانی کرونا اتخاذ خواهد شد.

وی اظهار داشت: وضعیت لرستان همچنان کرونایی می‌باشد و تا اعلام وضعیت سفید کامل استان از سوی وزارت بهداشت، باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و فاصله گذاری های اجتماعی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در بحث فاصله گذاری اجتماعی، مردم، اصناف، بازاریان اقدامات خوبی انجام داده اند و قابل تقدیر است اما باید نظارت ها برای کاهش شیوع ویروس کرونا بیشتر شود.

معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: برخی از صنوف پر ریسک با اولویت، اقدام به بازگشایی شده که ضروری است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.

ثمینی افزود: در برخی از شهرستان‌ها وضعیت کرونا و شیوع آن بالا می‌باشد که باید به این موضوع توجه جدی شود.

معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های اداری باید مانند دستورالعمل های گذشته اقدام به فعالیت کنند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا باشیم.

ثمینی بیان کرد: مشخصات اموات کرونایی و غیر کرونایی استان برای جلوگیری از مراسمات باید در اختیار فرمانداری قرار گیرد همچنین باید از اجرای  آیینهای عزا به طور جد جلوگیری شود.

معاون سیاسی استاندار لرستان اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها سیستم تصفیه فاضلاب نداشته که باید طرح‌های ناتمام در این راستا به بهره‌برداری برسد.

ثمینی گفت: با عبور فاضلاب از نزدیکی برخی مزارع متاسفانه برخی کشاورزان سواستفاده می کنند که باید گشت‌های ویژه کنترل و نظارت و بازرسی فعال شود تا به مصارف انسانی نرسد چراکه سلامت را به مخاطره می‌اندازد.

وی ادامه داد: در شهرهایی که سیستم فاضلاب ندارند باید توسط لجن کش ها، فاضلاب تخلیه می‌شود همچنین باید به مکان‌هایی هدایت شوند که به محیط زیست آسیب وارد نکند.

وی افزود: با استقرار گشت‌های نظارتی باید مانع انتقال پسماندهای فاضلاب به اراضی کشاورزی شد چراکه با سلامت مردم رابطه مستقیم دارد.

ثمینی بیان کرد: از فرمانداران شهرستانهای لرستان انتظار می‌رود در این راستا حساسیت بیشتری داشته و با جدیت ورود کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.