محمد مهرافزون روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تجلیل از ۱۴ معلم نمونه شهرستان افزود: فرآیند بزرگداشت یادواره مقام معلم و انتخاب معلمان توانمند و نمونه سال ۹۹ از ۲۳ دی ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و کار گروهی در این راستا تشکیل شد و تعداد ۵۰ پرونده ارسالی به دبیرخانه کمیته پاسداشت مقام معلم بررسی شد.

وی اظهارداشت: از این تعداد پنج نفر متقاضی رقابت در سطح کشور،۱۲ نفر در سطح استان و ۳۳ نفر در شهرستان را داشتند و پرونده متقاضیان کشوری و استانی به دبیرخانه کارگروه کمیته پاسداشت مقام معلم استان ارسال گردید که در مجموع از میان متقاضیان یک نفر به مرحله ی کشوری، پنج نفر به مرحله استانی و هشت  نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند و برگزیده شدند.
مهرافزون بیان کرد: در سال تحصیلی به ویژه در هفته بزرگداشت مقام معلم تکریم و تقدیر از معلمان  پیشکسوت یکی از اهداف و رویکرد مهم این مدیریت است زیرا که معلمان پیشکسوت گنجینه های تجربه هستند و باید قدر و جایگاه آنان حفظ شود و برای پیشبرد آموزش و پرورش از تجربیاتشان استفاده شود.        
وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه به معلم از نقش و جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده وحفظ منزلت و کرامت معلم بر همه آحاد ملت لازم است .
مدیرآموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: امسال  مدیریت آموزش و پرورش با توجه به شرایط کرونایی از اجرای برنامه های هفته معلم به صورت هرچه باشکوه تر محروم می باشد و برنامه های پاسداشت مقام معلم به شکل حضوری و تجمعی به زمان دیگری موکل گردیده است.
وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت ویروس کرونا و تعطیلی مدارس برنامه های هفته مقام معطم امسال به صورت تولید کلیپ و تهیه نکات ارزنده بزرگان درخصوص مقام شامخ معلم در فضای مجازی و همچنین نصب بنر، تراکت، لوح سپاس و اهدای جوایز به معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری به صورت نمادین انجام خواهد گرفت.
مهرافزون اظهار داشت: در هفته بزرگداشت مقام معلم باتوجه به تعطیلی مدارس ناشی از ویروس کرونا و صرفاً حضور مدیران و عوامل اجرایی از معلمان نمونه و برگزیده مدارس مربوطه دعوت و به صورت نمادین با اهدای جوایز و شاخه گل از آنان تقدیر می شود.
وی گفت : همچنین به پاس زحمات و خدمات پیامبرگونه معلمین از حدود ۱۰۰ نفر از معلمان  بسیجی، بازنشستگان وپشکسوتان ، معلمان برجسته که در تولید محتوای فلیم و کلیپ های آموزشی برای جلوگیری از افت تحصیلی و وقفه تحصیلی در فضای مجازی به سبب کووید۱۹ فعالیت شایانی داشنه اند لوح سپاس اهدا خواهد شد.
مهرافزون تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهدا به ویژه شهدای فرهنگی با حفظ پروتکل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری به تعدادچند نفر،دیدار با نماینده ولی فقیه وامام جمعه ، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع«سلام برابراهیم» در فضای مجازی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان،تهیه کلیپ رزومه معلمان توانمند کشوری،استانی و شهرستانی از دیگر برنامه های هفته معلم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.