به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه خط انتقال آب شرب شهر ازنا اظهار داشت: خط انتقال آب شرب شهر ازنا به طول ۲۱.۷ کیلومتر در سال‌های گذشته اجرا شده که ۱۶.۷ کیلومتر آن که لوله جی آر پی با سایز ۴۵۰ میلی متر بود به علت ترکیدگی‌های پی در پی دچار مشکلات عدیده ای می‌شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ تعویض این خط با لوله فولادی در دستور کار قرار گرفت و طی دو قرارداد جمعاً به مبلغ حدود ۲۳ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: این قرارداد شامل تعویض و اجرای ۱۶.۷ کیلومتر لوله فولادی با سایز ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر، برق رسانی و گازرسانی به تصفیه‌خانه، اجرای حوضچه‌های هوا، رسوب گیر، شیرآلات قطع کن و حدود ۶ کیلومتر جاده دسترسی است.

میرزایی بیان کرد: تاکنون حدود ۱۲.۷ کیلومتر از خط انتقال با لوله فولادی سایز ۵۰۰ و ۶۰۰ میلی متر اجرا شده و از تعداد ۳۰ حوضچه حدود ۷ حوضچه اجرا و ۱۳ حوضچه باقی مانده است، همچنین ۶ کیلومتر جاده دسترسی و بین مزارع نیز ایجاد و کارهای اولیه برق‌رسانی و گازرسانی به تصفیه خانه نیز انجام شده است.

وی گفت: این پروژه تاکنون در مجموع دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و برای تکمیل آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان با بیان اینکه در حال حاضر آب شرب شهر ازنا از طریق خط انتقال جدید و بخش قدیمی خط وصل شده و از تصفیه خانه بهره‌برداری می‌شود، گفت: همزمان در مرحله خرید ۴ کیلومتر خط انتقال باقیمانده هستیم تا باتوجه به فصل مناسب کاری، مابقی خط را نیز تعویض و کارهای باقیمانده را انجام دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.